Tisdag
2011-09-27 / 19:32:17 / Allmänt

Linda om Inte alltid en dans på rosor!:
Det är rätta takter! Låt ingen köra med dig, hon ville nog bara visa vem som är the boss :P


Haha, mamma skrev typ precis samma sak i ett sms. Men det är klart att man ska säga emot. Höjer någon rösten mot mig, då höjer jag tillbaka. Man är väl stenbock!

Nej, men jag tar inte det där så personligt. Det är bara att låta det rinna av. Igår på kvällen lagade hon middag så åt vi tillsammans och idag lagade jag middag. Så vi kan ju sitta vid samma bord. Är bara ibland hon kan få lite fixidéer. Det jag dock inte gillar är att det ska bli så stort. Nu är jag van att bo utomlands borta från familjen. Men tänk om det är någon annan ung au-pair som inte alls är van att bo så långt borta? Om mamman beter sig sådär kan man inte bara sticka hem till sin familj och gråta ut, utan man måste stanna kvar i lägenheten med henne.

Nu är det ju inget stort problem. Men vet flera tjejer här i Berlin som redan fått byta för att dem inte trivs. Väldigt trist tycker jag!

Men nu till lite roligare saker. På onsdagar är jag ledig från skolan, men jag skulle egentligen jobba imorgon från 07-08, vilket betyder noll sovmorgon. Men mamman var snäll och bytte dag, så nu är jag typ ledig heeeeela långa dagen i morgon!! Jag ska börja med att sova ut, sedan får vi se vad man kan tänkas hitta på för skoj! :)


Fick grekiska olivtvålar från familjen när de kom hem från Grekland. Tycker dem är superbra, då de inte torkar ut huden. Man tackar, man tackar! :)


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin