Inte alltid en dans på rosor!
2011-09-26 / 19:57:30 / Allmänt

Tänkte skriva tidigare, men Internet har krånglat igen. Dock så har mamman fixat det nu som tur är!

Jag skriver hela tiden i bloggen hur mycket jag trivs här i Berlin och med familjen jag bor hos. Dock är det inte alltid en dans på rosor. Idag blev jag väldigt arg på mamman! Hon är snäll och så, men lite speciell. Hon tar allting väldigt seriöst och är lite av en perfektionist i vissa stunder. Vanligtvis byr jag mig inte, men idag blev jag sur!

Det hela börjar med att de varit i Grekland. Jag brukar få matpengar så att jag kan gå och handla mat till oss om det skulle behövas. Så jag tänkte att jag skulle försöka spara en del och köpa frukost till dem när de kommer hem, för att vara snäll. Så dagen innan de anlände gick jag och köpte bröd, joghurt, pålägg, ägg, juice, bananer och sådär. Men på söndags kväll frågor hon om det inte finns något gröt kvar. Jag berättade då att den tagit slut samma dag. Mataffärerna är även stängda här på söndagar, så man kan inte gå och köpa nytt. Då blev hon lite sur och sa att det måste finnas hemma! Hon har förut skrivit en lapp till mig med några varor jag ska se till att alltid finns hemma och gröt var INTE en av dem. Så hon frågade mig om jag tycker det är för svårt för att handla och i så fall kan hon göra det själv. HALLÅ!! Då tänkte jag att jag inte ska gå till hennes nivå, så förklarar lugnt att jag vet hur man handlar och att det är inget jag tycker är särskilt svårt. I alla fall, allt går över till en vanlig nivå efter ett litet tag.

Sedan i morse innan skolan, när jag sitter och sminkar mig i sängen knackar hon på min dörr och frågar om jag inte köpt gröt? Nej, när skall jag ha hunnit göra det? Affärerna har ju inte hunnit öppna ännu. Då blir hon återigen arg och säger att de måste ha till frukost! Jag börjar nu själv bli sur och säger att jag köpte joghurt och annat, men om hon bestämt vill ha sin jäkla gröt kan jag väl gå och köpa det. Så med pyjamasen fortfarande på, osminkad och med tandblekningsgrejer i munnen stickar jag iväg till affären och kommer hem med två påsar havregryn! VARSÅGOD, HÄR HAR DU DIN HIMLA GRÖT!!

Sa jag förresten att de valde att äta yoghurt till frukost? :P


1 Kommentarer
Linda:

Det är rätta takter! Låt ingen köra med dig, hon ville nog bara visa vem som är the boss :P



SKRIVET DEN: 2011-09-27 KL: 14:32:34



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin