Frukost
2011-10-08 / 11:35:01 / Allmänt

Elin om Jobb:

Hej!

Jag funderar på att flytta till Berlin och jobba som au pair. jag undrar vad är det för språkskola du går på?



Hej Elin!

Såg att du inte har någon blogg, så svarar här på din kommentar. Kanske är andra som undrar samma sak?
För det första, gud vad kul att du funderar på att åka hit som au-pair! Berlin är verkligen en cool stad med massa saker på gång hela tiden! Att vara au-pair här tycker jag är jättebra eftersom det är nära hem till Sverige och att tyskan är väldigt lik svenskan, så man kan förstå mycket!

Angående din fråga så läser jag tyska på Volkshochschule här i Berlin. Det är folkhögskolan, om jag inte är helt ute och cyklar. Det som är bra med denna skola är att det är otroligt billigt! Endast 1300kronor för en kurs på fem veckor (100 lästimmar).Dock brukar de flesta au-pairfamiljer betala detta för au-pairen, så blir ju ingen kostnad alls då. Volkshochschule finns lite överallt, så du kan nog hitta en skola nära din familj om du skulle bestämma dig för att komma hit som au-pair. Ett annat plus är att den är ganska intensiv, så man står inte still och trampar på samma ställe hela tiden.

Hoppas du fick svar på din fråga. Är det något annat så är det bara att höra av dig! :)


Så, imorse var det dags för mig att jobba tidig morgon igen. Det är nog det värsta passet jag har. Inte för att jag måste gå upp i ottan, utan för att det inte finns något att göra vid den tiden med lilltjejen. Man kan inte gå ut och leka och att leka inne är såååå boring. Hon har knappt några leksaker, så vi har använd varenda liten grej MINST 10 gånger nu, haha!

Men när klockan började närma sig nio klädde jag i alla fall på henne och så gick vi ut. Förra veckan köpte jag frukost på ett bageri här i närheten. Idag blev det återigen samma procedur. Dock dricker jag inte kaffe och deras té är så äckligt. Så fick bli varm choklad. Men det är ju lördag, så det går väl an!




Dagens macka

Förra veckans macka


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin