Svar på Lindas kommentar
2011-01-08 / 16:29:20 / Allmänt

linda om Sitter på caféet igen!:

Söta kids :) du får handla av bara tusan på cafe'et sen tycker jag. Kan du berätta om priser, folket, hur en arbetsdag ser ut typ :) kraaaaaam


Ja, priserna här är olika beroende på vad du ska köpa. Mat i affärerna är väldigt billigt tycker jag! T.ex. kostar en burk Cola och andra drycker mindre än 2 kronor. Ett paket Marlboro kostar mindre än 14 kronor. Frukt och grönsaker bara någon krona det också. Man kan få väldigt billigt här. Mat på restauranger är väl som Sverige. Men jag har inte ätit ute så mycket. Har hört att det finns jättebilligt också. T.ex. var vi in på McDonald´s på nyårsdagen. Min salladsmeny där kostade 20 kronor. Hamburgarmenyn låg också i den prisklassen.
  Shoppingen är även den blandad. Finns dyrt och billigt! Mycket rea nu är det i alla fall. Har dock inte hunnit köpa så mycket, men kan visa sen vad som slinkit med hem!
  Taxin är också billig. Har betalat ungefär 20-40 kronor per tur hittills beroende på hur långt jag åkt. Men det skulle kostat kanske 300-400 kronor i Sverige.

Angående folket ser man massa indier och pakistanier vart man än går. Araber också såklart. Men känns som mest indier. Dem kommer ju hit och gästarbetar. Det finns en hel del turister också. Man känner sig tittad på ibland när man går omkring i klänning typ nära en moské, men dem är väl vana med turister här antar jag.
Lite sliskiga kan dem vara, men är ju inte som i t.ex. Turkiet i alla fall! :)

Mitt schema kan jag återkomma med. Ändras lite hit och dit! :)


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin