Onsdag
2013-10-31 / 04:03:33 / Allmänt

God kväll!

Onsdag idag vilket betyder sista skoldagen för veckan. Nu har jag fyra dagar med ledighet att se fram emot. 
Idag när jag satt på bussen på väg hem från skolan hände en rolig sak. Det var en stor, svart kvinna utan tänder som började prata med mig. Eller snarare skrika, för vi satt väldigt långt ifrån varandra.

- Ma'am, I see you have a Diet Coke! Ma'am!
Jag fattade inte att hon ropade på mig först, men vände mig om eftersom att hon skrek så högt.
- I see you have a Diet Coke. It's so funny. You have a soda and I have a soda and we're sitting on the same bus.
- Yes. (haha, fattade inte vad som var så kul med det?)
- You have a good day now.
- Thanks, you too!
3 sekunder senare...
- Ma'am, what's your name?
- Madelene.
- Mindy?
- No, Madelene.
- Oh, Madelene. How's your day Madelene?
- Good.
- Oh, it was my birthday last sunday.
- Oh, really! Well, happy birtday.
- You have a good day now, Madelene!
- Thanks, you too.
3 sekunder senare...
- Madelene, i'm watching your Diet Coke, it's so funny, we're both drinking sodas and we're on the same bus!
- Yes.
- Well, you have a good day now Madelene!

Haha, asså jag höll på att dö av skratt. Hon skrek verkligen över hela bussen så alla hörde och hon skrattade så man fick ont i öronen. Jaja, finns så många konstiga och roliga människor här.
 
Är ju Halloween imorgon och det märks verkligen. Såhär ser bland annat våran grannes hus ut. Min lärare har även delat ut godis i klassrummet både idag och i måndags! Så kul att alla verkligen går all in här! :)
 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin