Lite annorlunda saker med USA
2013-03-22 / 19:48:11 / Allmänt

Tänkte att jag kan skriva upp några saker som är annorlunda här om man jämför med Sverige. Såklart finns det hur mycket som helst, men här är några jag lagt märke till:

* Alla säger prosit om någon nyser. Om man sitter i klassrummet t.ex. och har lektion och någon råkar nysa så ropar typ alla "Bless you!"

* Amerikaner hatar att gå. Det kommer väl inte som någon nyhet direkt. Men dem har drive-in bankomater, drive-in apotek, drive-in Starbucks m.m. Kan man inte bara parkera bilen och gå och ta ut pengar som alla andra?

* Dem är väldigt sociala här. Står man i kassakön så börjar dem prata. Står man och väntar på grönt ljus för att gå över vägen börjar dem prata. Sitter man på toa börjar dem prata, haha. Nej, men dem är väldigt sociala. På bussen är det typ alltid någon som sitter och sjunger högt. Igår när jag åkte till skolan var det allsång och hela bakre delen av bussen satt och sjöng jesuslåtar.

* Dem är överdrivet kristna. Många sitter och sjunger kristna låtar som jag skrev ovan. Finns även väldigt många som går runt och predikar på gatorna om dittan och dattan. Keep it to yourself, please!

* Alla har hund! Behöver inte förklara det så mycket tydligare. Man blir väldigt sugen på att skaffa sig en liten krabat själv när man ser folk gå runt med sina småhundar.


 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin