liten update
2013-01-27 / 01:32:22 / Allmänt

Hej på er!

Nu var det några dagar sedan jag skrev här, men har haft fullt upp. Har varit i skolan på seminarium och gjort lite prov som tagit upp tid, plus att vi fem tjejer beslutade att vi ska separera oss i två grupper. En ska nämligen åka hem till Sverige, så två av tjejerna stannar i det komplexet jag berättade om i det tidigare inlägget och jag och en annan tjej har idag skrivit på kontraktet för en stor 1 bedroom apartment i ett annat komplex. 

Det är verkligen en skitstor lägenhet, så vi vet inte riktigt hur vi ska fylla ut den. Men blir en tur till IKEA på måndag för inhandling av lite grejer. Något som vi märkt idag och igår när vi skrivit på alla papper är hur mycket man faktiskt måste skriva på. Tror vi har skrivit våran signatur minst 100 gånger och jag skojar inte nu. Vissa saker man man måste skriva på och lova är att ABSOLUT INTE äta färgen på väggen som finns i källaren för den kan innehålla bly från 70-talet som är giftigt. Man ba: Hallå, varför skulle vi ens tänka tanken? Men det är väl för att de är rädda för att bli stämde antar jag.

Kan visa lite mer bilder senare på området och komplexet. 

På det komplex vi bor på nu serverar de gratis brunch varje lördag vid poolen. Idag har det varit lite skiftande väder. Moln, sol, moln, sol... Men det är fortfarande varmt, så det är skönt!

1 Kommentarer
Natalie:

Hej,
Jag ska eventuellt flytta till LA och plugga på UCLA nu i vår men undrar lite vad man får betala för boende? :)

Svar: Hej! Vad roligt med UCLA. Det är en väldigt fin och stor skola, skulle själv velat studera där!

Ang. boendekostnader beror det lite på hur du bor. Ska du bo på skolan eller i någon annan del av LA. Vill du bo själv eller dela med andra. När jag bodde i West Hollywood och delade med en annan tjej så betalade vi runt 7000kr var i hyra. Terminen efter det flyttade vi till en annan lägenhet och delade med två andra tjejer, så vi var totalt 4 personer och betalade runt 5000k i månaden var.

Jag vet några som bodde i fraternities and sororities på UCLA och dem betalade runt 4000kr för eget rum. Men vet inte om det tillkommer avgifter för att man är med i sådana och om det är olika priser beroende på vilket hem man tillhör.

Lycka till! :)
Madelene Lundgren



SKRIVET DEN: 2014-01-14 KL: 09:08:36



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin