Första dagen i skolan
2013-08-27 / 04:08:34 / Allmänt

God kväll!

Sitter här och äter tonfisksås och en tallrik med koreansk kimchi, härlig blandning! 
Kom hem från skolan för ett tag sedan. Har haft fyra lektioner idag. Var nämligen tvungen att crasha en kurs då jag ville byta min engelska mot Business Law. Att crasha en kurs går alltså ut på att gå till kursen som man inte fått då den redan är full och fråga läraren om hon/han kan ta in några extra elever så att man själv får en plats. Jag fick lov att börja i den klassen, så slipper läsa Engelska 1 som jag först valt.

Så mitt schema denna termin är alltså:

* BUS 05: Business Law
* BUS 25: Advertising Display
* BUS 26: Marketing Research and Consumer Behavior (onlinekurs)
* JOUR 1: Introduction to Journalism

Mitt major är ju business, men valde även en journalistkurs denna gång då jag vill prova på det. Vår första läxa handlar om att skriva om skolskjutningen vi hade förra terminen. På tal om den märker man att de höjt säkertheten på skolan. Såg flera poliser idag som gick omkring på området med pistoler hängandes från bältet. Lärarna har också fått några speciella telefoner i varje klassrum och blivit urbildade vad de ska göra om det händer igen. Så, vi får se hur denna terminen ser ut...

 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin