Davos
2012-03-09 / 10:44:00 / Allmänt

Lägger upp de sista bilderna från Schweiz nu. Har tidsinställt detta inlägg, så sitter antagligen på bussen på väg till Prag nu. Hoppas vi inte har krockat eller kört av vägen! :)

Här är en del av utsikten från vårat hus vi hade i Davos.

Byn är inte så speciellt stor med det är ändå den skidort som har flest permanenta boenden. Jag skulle dock aldrig klara av att bo där året runt. Skulle bli galen av att det är så litet! Det fanns i alla fall en shoppinggata med affärer och restauranger, så jag kunde strosa runt när jag var ledig.


I år vad det grymt mycket snö där. Har inte snöat så mycket på 10 år sa dem. Bilarna var okörbara! :P

Åt brunch på ett mysigt cafe. Minisoppa med focacciarulle och en supergod juice (grönt äpple + kiwi -  ska göra den hemma sen). Ganska dyrt, tror jag betalade runt 250kronor. Vi åt pizza en dag också, det gick på över 800kronor för oss tre!

Några turer i backarna hann jag med också. Kände mig nästan som Stig Helmer, haha!

Önskar att jag tagit med mig kameran när jag var uppe på toppen. Världens grymmaste utsikt!

En kväll åkte vi alla upp med en bergbana upp till en topp och hyrde en varsin Schlittel och åkte ner med. Var lite läskigt då det var serpentinvägar och ibland kom man väldigt nära kanten i hög fart. Det fanns inga räcken heller, så man kunde ju flyga ner över kanten. Men grymt kul var det i alla fall!

Vet inte vad schlittel heter på svenska. Är det en kälke?

Man fick styra och bromsa med fötterna. Men var helt omöjligt om man kom på en isfläck!

Det var även semeldagen när vi var där. Vi fick en varsin semla av några svenskar som bodde där. En av dem var "svettis" i Friskis & Svettis. Alltså grundaren till gymkedjan.

Solnedgången var fin över bergen!

Tåget dit och hem var finast utsikt. Man åkte upp och ner i bergen och bredvid bergssjöar! Synd att jag inte fick några fina bilder.




0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin