Introduktion av business och reklam
2012-12-14 / 16:02:00 / Allmänt

Gick upp 05.45 imorse och satte mig framför datorn för att vänta in att klockan skulle ticka ner till 06.00, vilket är den tid jag fick välja mina första två kurser jag ska läsa till våren. Blev Introduktion till business och Introduktion till reklam

 

Såhär står det om kurserna på skolans hemsida.

 

Intro av Business:
Denna kurs ger studenterna en överblick över ämnet i ett allt mer globalt samhälle. Eleverna kommer att slutföra kursen med kunskaper om allmänna företagsklimatet, ekonomiska system, affärsetik, drift och projektledning, och teknik och informationssystem. Dessutom kommer eleverna lära sig grunderna i ekonomi, företagsägande, entreprenörskap, ekonomi, förvaltning och marknadsföring. Centrala teman vävda under hela kursen inkluderar utforskning av karriärmöjligheter och utveckling av problemlösningsförmåga.


Intro av Reklam:
Reklampsykologi, strategier och metoder behandlas i denna introduktion till reklam. Ämnen inkluderar planering av reklamkampanjer för alla typer av medier. Klassprojekt går ut på att ge studenten praxis att skapa och kommunicera idéer med hjälp av reklamstrategi och teknik.

 

KUL!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin