Påven har intagit staden!
2011-09-22 / 19:41:36 / Allmänt

Hejsan alla!

Förlåt att jag varit så dålig på att uppdatera, men vårat Internet krånglar. Har gjort det i några dagar, så tar tusen år att komma in på alla sidor. Hoppas jag hinner uppdatera här nu innan det försvinner igen!

Så, imorse när jag cyklade till skolan så var det fullt med poliser ute och den stora vägen vid min skola avspärrad. När jag stod och väntade vid ett rödljus började en trafikvakt ropa på mig. Min tyska är inte såååå bra, så jag förstod ju inte vad han sa. Till slut fick han fram att det var fritt fram för mig att åka, trots det röda lyset.
   Jag kom sedan på att kanske påven kommer till Berlin idag? Har hört något om det förut och det stämde! Inte för att jag bryr mig så mycket, men när vi satt där mitt i lektionen så började massa kyrkklockor ringa, eftersom han åker förbi precis utanför skolans entré. Tror det höll på i 15 minuter! Så jobbigt ljud, precis utanför fönstret!

Vi hade även ett oförberett tyskaprov idag. Får se imorgon hur det gick. Håll tummarna för att jag fick allting rätt!


För att få låna film och böcker måste man vara medlem i kyrkans församling här i Berlin och det kostar 300 kronor. Dock fick jag det gratis nu, så passade på att låna några böcker när jag var där idag. Tror dock inte att jag kommer hinna läsa ut alla innan fyra veckor är förbi. Men nu har jag något att göra om jag får tråkigt!

Hittade den svenska mataffären idag också. Köpte en hel del onyttigheter, men ska bjuda min kompis här så får hon se att svenskt chips och godis är sååå himla mycket godare än tyskt!

Fast de hade inget gott lösgodis här, men det får duga!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin