I söndags
2011-09-06 / 20:08:44 / Allmänt

Så, nu har jag jobbat klart för idag! Jag känner att jag trivs väldigt bra här. Av flera anledningar. Först och främst är familjen super. Dem försöker verkligen få mig att trivas och hjälpa till om det skulle vara något, trots att dem har väldigt mycket på sina jobb just nu! Lilltjejen går det också väldigt bra med. Hon är aldrig sur typ och det är lätt att vara med henne, även om det inte alltid finns saker att göra. Som när jag ska natta henne, hon har inte grinat en endast gång. Mamman sa att det är jättebra, för hon är annars ledsen när föräldrarna ska lägga henne! Så, jag kan inte ha det enklare!

Mina jobbtider är en annan sak jag trivs bra med. Idag var det jobb mellan 17.30-19.30. Dock var dem inte hemma riktigt vid 17.30, så började lite senare. Sedan åt vi alla middag vid 18, där försvann massa jobbtid. När vi var klara behövde jag bara leka med henne i 10 minuter och sedan var det sängdags!

Jag gillar också att det är lätt att träffa folk här och att jag bor på en sådan pass stor gata att jag bara behöver gå utanför dörren för att komma till affärer (enda negativa är att det är så himla mycket trafik, så när jag har mina fönster öppna på natten ligger jag och lyssnar på biltutor heeela natten lång. Men man har vant sig ganska fort.)

Kan med andra ord inte klaga ännu så länge!


Tänkte visa lite bilder från i söndags när jag träffade Paula (som förövrigt funderar på att byta familj, då det barn hon tar hand om är ett riktigt monster!!):


Vi träffades upp i Alexanderplatz där vi åt lunch/middag på en restaurang. Sedan fortsatte vi vidare runt i Mitte och turistade lite. Här står jag utanför något museum har jag för mig. Kommer dock inte ihåg vilket! EDIT: Såg nu att det var ett kors på taket, så antagligen är det en kyrka?

Ett annat museum.

Paula vid Judiska Monumentet. För att påminna om vad som skedde undra Andra Världskriget.

Jag tänker gå hit nattetid någon gång. Måste ju vara superläskigt! Är ju mörkt där inne och man vet aldrig när det dyker upp en människa bakom nästa pelare! Perfekt ställe att leka Kurragömma på!

Haha :P

Sedan gick vi till Parlamentet. Är gratis, så varför inte? Så, här inne sitter dem och beslutar massa saker!

Man kan även åka upp på taket och få en fin utsikt över Berlin. Självklart är det mycket bättre i verkligheten än i kameran.


Gud, ser ut som en bjässe bredvid henne! Hon är kortare än 1.50cm!

Tyska flaggan!

Tv-tornet långt där borta!

Uppe på taket finns även denna glaskupa som man kan gå in i så att man kommer ännu högre upp. Det finns en audio-guide som är gratis och då får man höra om alla byggnader man ser när man klättrar upp mot toppen. Dock var det så sjuuukt varmt där inne, så kanske att jag går tillbaka någon annan dag och lyssnar om jag blir intresserad!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin