Guide-tour
2011-09-11 / 18:38:38 / Allmänt

Hjälp, vad varmt det är ute idag! Enligt vädret har det varit 27 grader och jag håller nog med. Superkvavt är det också plus att jag varit klädd som att jag ska iväg på skidsemester!

Har idag mött upp Paula för att gå på en guidad tur runt i Berlin. Hon hade då med sig en annan au-pair från USA som kom hit för sex dagar sedan, så bekantade mig med henne också.


Jag cyklade till Brandenburger tor där det hela startade och det var så varmt så var tvungen att köpa en ice-tea med smak av grönt te. Äckligt, men ack så svalkande!

Hotellet där Michael Jackson hängde ut sitt barn från fönstret!


Det var även svalkande när man gick omkring i det judiska monumentet!

Halvflagg på Amerikanska ambassaden eftersom det är 9/11.

Här låg Hitlers bunker där han gömde sig och även senare sköt huvudet av sig! Det är en helt vanlig tråkig parkering idag och bunkern är igenfylld.

En av de få byggnader som finns kvar, av de som naziterna byggde.

Väldigt stort med över 2000 kontor! Tror det var kontor till flygvapnet ellet något sådant.

En bit av muren.


Berlins konserthus!

Det var på det här torget bokbålet ägde rum, då nazisterna brände alla böcker de inte tyckte passade för folk att läsa.

Här är ett minnesmärke för det. Svårt att se kanske, men det är ett stort rum fylld med tomma bokhyllor.


Så, det var några av de bilder jag knäppt idag. Ska börja jobba nu snart. Lägga tjejen och sedan vänta tills föräldrarna kommer hem från en middag!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin