Berlin Marathon 2011
2011-09-25 / 20:18:28 / Allmänt

Så, nu sover tjejen och jag sitter här och äter middag. Håller tummarna för att vårat Internet ska fungera så att jag kan ladda upp bilder, men tror nog det skall gå.

Inatt vid 02.30 kom alltså familjen hem från Grekland. Jag skulle då ta hand om lilltjejen från det att hon vaknade fram till 11.00. Jag ställde klockan på 06, för att göra mig själv i ordning, men gick sedan och lade mig igen när det inte fanns något att göra. Jag hade lagt baby-monitorn bredvid mig så vid 07.30 hörde jag att det var dags att stiga upp. Ungefär den tiden jag annars brukar vakna när jag ska till skolan, så inte så farligt.

Lite ovant måste det ha varit att se mig efter en vecka utomlands, för hon blev jätteglad och vi lekte lite innan frukosten! Sedan klädde jag på henne och så gick vi den korta lilla biten till Kurfürstendamm för att se om marathonet hade börjat. Var inte så jättemycket folk där, men avspärrningar, kamermän och vattenstation var uppstält. Fanns även en scen där några äldre sjöng lite gubbrock!



Vi stod på den plats där de hade sprungit 3,4 mil.

Var även massa sådana cyklister som tävlade. Är väl dem som inte kan använda sina ben antar jag?

Vattenstation...

Nu kommer filmkameran

Och här kommer första löparen. Han låg flera minuter före de andra och jag läste att han även slog nytt världsrekord!

Hann även se tre tjejer springa förbi innan jag gick hem och lämnade tjejen. Skulle nämligen iväg till Mauerpark och möta upp Paula på lunch, så kunde inte stå kvar och titta på alla löpare. Men jag är sjukt imponerad över dem som sprang. Är ju över 4 mil och dem håller upp farten ganska bra (många pensionärer sprang!). Snor i hela ansiktet hade dem också, men vad gör det om hundra år?! :)


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin