November
2011-11-03 / 11:18:52 / Allmänt

Hej bloggen och alla ni som läser den!

Det här blir mitt första inlägg i novembermånad. Shit, var tiden går fort! Jag kom liksom hit till Berlin i augusti (dock i slutet, but still...) vilket betyder att jag varit här i fyra olika månader. Kollade i kalendern idag och nu är det bara 49 dagar kvar innan jag flyger till Sverige, som jag längtar!

Vårat Internet har varit lite dåligt de senaste dagarna vilket är en av orsakerna till att jag inte uppdaterat. Jag har även varit ute en hel del. Vi har haft byggubbar här som har fixat med alla element, så kände att jag ville hålla mig ur vägen då. Inte så kul att sitta inne på rummet när dem ligger på golvet med sina skärtskåror upp i vädret, haha!

Vad har jag mer gjort? Jo, jag har tänkt skicka mina paket till barnen hemma i Sverige, men vad krångligt det är. Först försöker jag leta upp ett postkontor för att köpa kuvert och frimärken. Jag hittar inget men får tillslut hjälp av en tjej som jobbar på ett apotek. Jag fick gå och gå och gå men jag hittade fortfarande inte. Beslöt mig då för att gå in på en pappershandel i hopp om att dem säljer. Tror ni inte att postkontoret ligger där inne då? Dem kunde ju skyltat bättre! Näste bakslag var att ingen av tanterna där pratade engelska. Så fick så gott de går på min knaggliga tyska försöka förklara för dem vad jag ville ha. Ett kuvert skulle gå på 170 kronor, vilket jag tyckte lät lite dyrt, så köpte två kartonger istället. När jag är på väg hem igen hittar jag såklart ett postkontor på min egna gata. 4 minuters gångavstånd från våran port. Så typiskt!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin