Omanresan
2011-03-31 / 11:42:10 / Allmänt

Gud, vad smidigt det gick att åka och fixa visum i Oman. Eftersom jag bara skulle fram och tillbaka, tänkte jag att de skulle börja ställa frågor om vad jag ska göra i landet. Åka för att få en stämpel i passet låter inte så bra att säga, då det ogillas. Men när man kom in på flygplatsen i Oman, stod en man och ropade att alla som skulle förnya sina visum kan gå och ställa sig i en speciell kö. Det tog typ 10 sekunder så hade jag fått ett nytt boardingkort och så var jag klar. Gick därför och kollade i tax freen. Blev sugen på Calvin Klein:s Euphoria, men köpte den aldrig. Får väl göra det nästa gång, eftersom jag ångrar mig nu i efterhand.

Men resan gick i alla fall superbra, förutom att en gubbe som satt bredvid mig började be flera gånger (trodde såklart att han var terrorist då!) och att en person blev sjuk eller något på planet, så den låg i mittengången och flygvärdinnorna började ropa i högtalaren och undrade om det fanns en doktor ombord.


Familjen hade ringt och bokat samma taxichaufför som jag åkte med till Oman förra gången. Han köpte då dricka och kakor till mig och nu hade han köpt detta. Han är faktiskt väldigt snäll! Brukar köpa godis till barnen här också. Han har nämligen kommit överens med Marc att köra honom och ena pojken till skola/jobb varje morgon så... Dock körde han riktigt sakta till flygplatsen igår. Han var rädd för fartkamerorna. Väldig skillnad mot alla andra chaufförer i detta land.

Familjen hade bokat en biljett hos KLM, så fick en egen tv så jag kunde se på film och tv-serier. Men eftersom flygresan endast tog ca. 45 minuter (skulle egentligen tagit 65min) så hann jag inte se på något.

Så satt och spelade Vem vill bli miljonär istället. Jag sög verkligen på det spelet! Fanns ca. 20 andra olika också att fördriva tiden med.

Eftersom vi landade tidigare och det gick så snabbt att få min andra biljett tillbaka hade jag en och en halv timme på mig att fördriva tiden. Flygplatsen är inte så står i Muscat så gick och tittade lite i affärer och satte mig sedan och läste. Hade noll mottagning så kunde inte använda Internet på telefonen, vilket var synd!

Köpte i alla fall en flaska smirre som ett minne av denna resa! Ca. 90kr någonting.

På vägen tillbaka fungerade inte det att spela! De sa att det var en för kort resa. Men jag spelade ju på vägen dit, vilket är samma avstånd? Så fick läsa lite till i boken jag lånade av Catherine.

Var första gången jag åkte med KLM och det var ett bra bolag. Man fick tv, kudde, filt och en juice på denna korta resa, så tummen upp!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin