Nyårsafton i Dubai!
2011-01-02 / 19:07:52 / Allmänt

På nyårsafton vaknade jag ju upp på hotellet, sedan kom pappan i familjen och hämtade mig där. Eftersom jag aldrig träffat honom och knappt sett han på bild tänkte jag att det skulle bli svårt att veta vem som var han. Men han ringde mig precis innan och berättade att jag skulle kolla efter en svart bil medan jag stod utanför hotellet. Det var inte alls svårt att veta vem han var.

Vi åkte i alla fall en stund i bilen och stannade på ett hotell där jag fick träffa de andra i familjen som då befann sig på hotellets beachclub. Trodde barnen skulle vara jätteblyga för mig, men redan efter någon minut så började vi leka. Det var varmt ute och kändes inte alls som nyår. Fanns även kameler som gick omkring där! Sedan frågade dem om jag ville ha någon lunch men var inte så hungrig så blev en färskpressad apelsin/morotsjuice!

Efter stranden åkte vi till en danska familj, eller det var flera danska och svenska familjer, där vi firade nyår. Som vanligt fastnade jag med alla barn, vi var säkert 10 stycken och många föräldrar kom och frågade hur jag kunde få så många barn omkring mig. Är väl för att jag hittade på så många lekar kanske?

Maten som det bjöds på var i alla fall superduper god. Till förrätt var det någon god salsasallad med något bröd. Varmrätt bestod av bakad potatis, SUPERgod grillad oxfilé, sparris och parmaskinka, olika goda sallader, såser m.m Efterrätten vet jag inte, var så trött så gick till det huset vi skulle sova i. Massa raketer var det också. Prick klockan 00.00 började dem smälla, inte innan som de gör i Sverige. Kändes nästan som om huset skakade, haha!


Satt och spelade Nanny Mania medan jag väntade på att pappan skulle hämta upp mig!

På väg till stranden.

Finns sjufiliga vägar här. En rondell hade även fem filer och den var inte stor alls.

Solen låg på. Var väl runt 24-26 grader. Är ju vinter här nu, så inte så speciellt varmt än!! :P

Något hotell jag knäppte kort på.

Jag har glömt ta kort på stranden. Detta var bara uppe vid parasollerna, annars var det jättelång sandstrand och fint vatten!

Drinken var fin med massa olika nyanser i gult och orange, men råkade röra om i den. Synd att jag inte tog kort innan dess.

Aja, nu ska jag nog gå och äta. Pappan kom in här på caféet för ett tag sedan och berättade att han lagat mat om jag vill. Sa dock att jag inte var hungrig eftersom jag vill sitta här. Men han skulle ställa in det i kylskåpet. Men vet inte om jag vill värma den nu, såhär sent. Tar någon frukt och hoppar in i duschen sedan. Upp och jobba imorgon nämligen!


1 Kommentarer
Mor:

Hej Madde!

Har läst allt du skrivit tillsammans med mormor o morfar. Dom tycker du är duktig på att skriva.

Roligt att allt gått så bra. God fortsättning på det nya året! Kraaaaaam!



SKRIVET DEN: 2011-01-03 KL: 10:35:37



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin