Sandstormar!
2011-02-05 / 17:24:01 / Allmänt

Gud, höll på att spruta ut cola över caféet här nu. Satt nämligen med sugröret i munnen när jag ser att kocken kommer in för att hämta en låda med disk. Självklart håller han på att tappa den och jag som är lite uttråkad tycker då detta är rena rama underhållningen. Fick bita riktigt hårt på sugröret för att inte försöka skratta.

I alla fall. Blir dålig uppdatering när jag inte har Internet. Marc jobbar alla dagar utom helgen och då har dem andra saker planerade, så vet inte hur lång tid det kommer att ta innan vi får Internet. Dem erbjuder sig att jag får låna deras dator, men jag har ju inga bilder på den, så tråkigt och blogga då!

Så, vad har jag gjort denna vecka för att försöka summera? Vi har haft besök från Sverige, en familj med två barn. Jag har varit och shoppat. Sedan blev det en tur till Hilton hotells beachclub. Det har varit sandstorm också! Vi har fått en ny städerska som ska flytta in i vårat hus ikväll. Jag har legat vid poolen och stekt + gymmat en del! Plus att jag sett en apa!

Men om vi tar en sak i taget. Förra helgen när jag låg på stranden var det superskönt väder. Det var varmt och blåste lite lätt från havet så man blev inte kokande het. Jag hade köpt med mig en sallad att äta och när jag precis hunnit ta de första tuggorna kommer det värsta stormen bara sådär. På en sekund har det gått från i princip vindstilla till att alla människors kläder och saker flyger omkring. Min sallad bestod bara av sand efter ett litet tag, var bara till att slänga! Men det sjuka var att det gick så otroligt fort. Har aldrig varit med om det. Alla klädde på sig och gick därifrån. Hade jag inte haft solglasögon hade hela ögonen varit nersandade! Så jag gick iväg till Marina mall istället och köpte en tröja!


Salladen innan den blev sandig!

Eftersom min lunch blev förstörd och det var helg så gick jag in på Cinnabon. Många har pratat om hur himmelska deras bullar är så kände mig tvungen att prova. Dock var det inte så kul att sitta ute när det blåste så mycket. Ligger gaffel där på golvet och stolarna har åkt omkring!

Tog en minipecan. Helt okej, men inge värsting med tanke på att det är kalorier för en vecka! haha :)

Vattnet blev jättecoolt! Eftersom det blåste så mycket kom sanden upp och på de grundare ställena så där blev det vitt.

Alla fick gå upp ur vattnet eftersom det blev så stora vågor. Syns inte på bilden här. Flera helikoptrar åkte runt och kollade att folk inte var ute på havet också.

Såhär såg det ut en morgon utanför våran dörr. Senare på kvällen var det en hel sandlåda där! Eftersom vi har dörrarna öppna ganska ofta var hela köket och hallen sandfyllda också! Plus att jag hade hängt upp lite tvätt på tork på terrassen eftersom det torkar så fort i solen. De låg på golvet och var även dem väldigt sandiga. Fick tvätta om helt enkelt!

När man varit ute och gått märker man att man har ett lager sand på sig när man kommer hem. Även om det inte syns så finns den i luften. Det känner man även när man pratar, att man har fått in i munnen :P Men är det vinter i öknen, så är det!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin