Lördag
2011-12-10 / 18:57:49 / Allmänt

Jobbade idag från att tjejen vaknar fram till 09.30, vilket inte hann bli så mycket jobb då hon vaknade efter 08. Jag har alltid sådan tur, att hon vaknar sent dem dagarna jag ska gå upp med henne!

Hade tänkt åka iväg och äta frukost på någon restaurang efter det och kom på att jag har en stor Berlinguide som jag fått låna av familjen. Hittade då en lista med topp-5 frukostrestauranger och en av dem ligger två minuter från våran lägenhet. Perfekt, tänkte jag och det var det verkligen! Fy tusan vad god mat dem hade. Jag åt vid 10-tiden imorse och nu är klockan 19 och jag är fortfarande proppmätt!

De hade goda frukosträtter, men jag valde att äta av deras brunchbuffé! Ska knäppa lite kort nästa gång jag går dit, så får ni se.

Åt bland annat lax, rostbiff, röror, sallader m.m. De hade även ett efterrättsbord!

Efter det tog jag tåget och åkte till Prenzlauer Berg där jag tittade runt i lite affärer. Blev en tur till Friedrichstrasse också. Tänkte boka klipptid, för behöver verkligen fixa håret. Men de hade inga idag, så får vänta lite med det.


Hittade en svensk/finsk julmarknad också. Trodde först att det var en vanlig julmarknad men blev förvånad när jag bara hörde musik på svenska. Upptäckte sen massa flaggor och grejer och då tändes en glödlampa i huvudet på mig.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin