Tédax!
2011-08-28 / 22:03:11 / Allmänt

Sitter här med en stor kopp grönt té! Har tagit med mig några påsar från Sverige, så har ett litet lager att dricka upp nu!

Mitt lilla télager!

Syns inte på bilden, men jag hittade en stooor kopp som rymmer typ 1 liter té. Då slipper jag gå och fylla på med vatten i köket hela tiden!

Som sagt har jag ju kommit fram till Berlin nu och jag trivs bra ännu så länge. Gick inte ut på någon promenad när jag var färdig med packningen utan stannade kvar här inne. När föräldrarna kom hem igen hade dem lilltjejen med sig. Hon var blyg i någon sekund men när jag gav henne presenten jag köpt började vi leka lite. Hon är urgullig och glad hela tiden!

Sedan bjöd föräldrarna på spagetti bolognese ute på takterassen och vi pratade lite om Berlin och lite annat. Trevligt, trevligt! Dem är så snälla och försöker verkligen få än att trivas!

Mamman stoppade in huvudet här i mitt rum för ett tag sedan och berätta att imorgon ska hon lägga fram en karta till mig innan hon lämnar barnet hos dagmamman så kan jag utforska staden lite. Sedan vid 15-tiden ska vi fixa med bankkonto, skriva in mig i skolan och lite annat som behövs!

Men nu ska jag nog lägga mig i sängen och titta lite på tysk dubbad tv!

 


1 Kommentarer
Anonym:

Skönt att allt gått bra! Jag känner mig lugn. Skall följa dig här i bloggen. Kraaaaam



SKRIVET DEN: 2011-08-29 KL: 06:25:09



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin