Oxford DEL I
2010-03-23 / 12:32:38 / Vardagen i London

Nu var det nästan en vecka sedan jag skrev här. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, gud vad jag hatar att inte ha Internet. Seriöst, jag följer inte med i vad som händer i världen. Jag har ju ingen tv heller och tidningar läser man inte. Det skulle kunna ske en terroristattack här i London, eller en ny tsunami och jag skulle vara helt ovetande. Knäppt ju?

Förra veckan var jag som jag tidigare sa i Oxford! Det tog ca. 1 timme och 50 minuter dit med buss och det var en dubbeldäckare så jag satte mig högst upp, längst fram. En skön resa för endast ca. 30 kronor ToR. Som hittat helt enkelt.

Jag ställde klockan på ringning väldigt tidigt på morgonen. Självklart försov jag mig, men kom iväg innan 8 i alla fall. När jag väl kommer fram till Victoria Station där min buss ska avgå, så ser jag att det fortfarande är 45 minuter kvar. Går därför iväg till Starbucks, som ligger i närheten och köper frukost. Blev en god mangosmoothie och en varm macka. Satte mig ner i solen med en tidning och hade en lugn frukost, vilket jag älskar att ha. Att dra ut på tiden! Här hemma slänger jag i mig min gröt och sedan rusa iväg till jobbet eller någon annanstans.


Sedan blev klockan 09.35 och min bussresa mot Oxford började!

Vi åkte förbi Hyde Park och igenom London tills vi kom till mig i Sheperds Bush

Här har vi precis åkt ur Buckinghamshire och kommit in i Oxfordshire.

Nu har jag även sett hur Engelska landsbyggden ser ut. Massa döda fåglar, som var röda, efter vägarna också!

Kommer in i Oxford och det första jag ser är gamla hus!




Jag har nog aldrig sett så många gamla hus. Man kan verkligen förstå att denna stad har massa historia bakom sig. Jag absolut gillade den!


Massa butiker överallt, så det fanns även shopping.

I det tornet var jag upp i!

Sedan åkte vi förbi en Alice i Underlandet shop!

Tog så otroligt många bilder under min dag i Oxford, så får helt enkelt dela upp det. Nu ska jag leta hotell i Paris, sedan kommer del 2!


 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin