Åter igen till Greenwich
2010-03-08 / 18:30:15 / Vardagen i London

Så, åkte som sagt tillbaka till Greenwich igår, men eftersom det var helg var det ombyggnad i tunnelbanan. Detta sker alltså varje lördag och söndag och jag absolut hatar det! Man måste åka runt och byta tåg på massa olika stationer och det tar sådan otrolig tid. Men jag kom fram till slut och gick in i observatoriet!


Soligt ute, dock med extremt kalla vindar.

Gick in här och liksom alla andra museum här i London var det gratis!

Det är här nollmeridianen är och i museumet får man lära sig om tid och astronomi. En astronom Flamsteed bodde här tidigare så man fick gå omkring i hans hus. Eftersom jag inte är så intresserad av detta var det inte någon höjdare! Anledningen till att folk kommer hit är nog mest för att...

... man kan stå i två olika tidszoner!


Klockor och kikare i all ära men jag föredrar nog:

utsikten!!!


Så den meteoriten klappade jag lite lätt på

för att sedan gå ut i kylan!

Jag vandrade in i Greenwich för att leta upp någonstans att äta.

Blev en kubansk restaurang där jag beställde in laxfilé med någon sötsursåskräm och lime. Dock jag hade jag velat haft bulgur eller ris istället för pommes! Men är det London så är det London.

Tog tunnelbanan hem

Där denna satt på väggen. HEJA SVERIGE!!!

Sedan fick jag stå och vänta på en buss som aldrig kom i 30 minuter. Jag var rent ut sagt en isbit, för det blåste nåt otroligt! Alla människor var irriterade och ville bara hem. Så kommer våran buss och åker bara förbi, då den redan är proppfull. Jag står och väntar lite till och går sedan in på Tesco för att värma mig. Köper lite té (vet inte varför, då jag har MASSA hemma) och går sedan ut igen för att kolla. Alla människor står fortfarande kvar och det har även tillkommit ganska många. Bestämmer mig då för att att gå hem, 20 minuter kanske det tog. Och ingen 207:a passerade mig. Förstå vad länge jag skulle fått vänta? Annars kommer den där bussen var 2-8:e minut!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin