Dagis och körkort
2010-07-22 / 14:06:43 / Allmänt

Okej, nu har jag varit några dagar på dagiset där jag skulle praktisera. Det är barn i åldrarna 1-5 år som jag tar hand om och det är faktiskt väldigt kul. Dock får man ingen lugn stund då alla barn klänger på än och då menar jag ALLA. Här omdagen gjorde jag en skattkarta över hela dagisgården, då jag tänkte leka med några. Vi blev ett gäng på kanske 20 barn som var med och letade efter den skatten. De andra fröknarna hade typ inget att göra, så dem satt och tittade på i solen. Roligt hade jag i alla fall.

Något som också var kul var att jag den tredje dagen fick förfrågan om jag vill börja jobba där som vikarie. Det var ju roligt! Några fröknar hade nämligen dagen innan suttit och pratat om mig och sedan förstod dem att jag hört att det var mig det handlade om, så det skyndade sig fort att säga att det inte var något negativt utan tvärtom, att jag var bra med barnen. Så det är kul att höra. Då får jag en bra referens från dem då!

Sedan har jag även bokat en intensivkurs för mitt körkort nu den sista augusti. Två veckors plugg och körning att se fram emot. Vilket jag faktiskt gör. Var så länge sedan man satt vid skolbänken, att jag saknar det lite. Jag tycker om att skriva anteckningar, vilket jag gjort sedan jag var liten. Samlade på allt från pennor och sudd till brevpapper och linjaler i princip. Och det blir inte så mycket skriva när man inte har något skola så...

Men nu måste jag fixa i ordning mig. Ska ner till Märsta och jobba i en månad nu, puss puss!


Jag har börjat sakna London väldigt mycket nu. Jag vill tillbaka och bo på hotellet som jag gjorde första månaden där, jag vill tillbaka och råshoppa i alla grymma butiker, jag vill tillbaka och gå långa promenade runt i staden och genom Hyde Park, jag vill tillbaka och äta på alla restauranger där, jag vill tillbaka och ha sjukt roliga utekväller med alla härliga människor, jag vill helt enkelt tillbaka...


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin