Wow, vilken dag!
2010-01-04 / 20:58:48 / Första tiden i London

Dagen började med stress och lost in the city, fortsatte med en låååång väntan, lite kyckling och avslutades med något av de finaste jag sett! Förstå vilken dag jag haft! Men nu sitter jag här med en kopp green tea och har precis duschat. Har lite ont i huvudet men tabletterna här i London fungerar inte alls. Så snälla Linda, ta med dig Alvedon när du kommer! Svenska tjejen på jobbet säger att hon alltid köper på sig flera kartonger när hon är hemma, för att sedan ta med hit till London.

Men jag kanske ska förklara vad jag menar med den första meningen. Vaknade 9.00 när klockan ringde, men bestämde mig för att sova lite längre. Klockan ringer åter igen och jag ligger och drar mig. Självklart somnar jag om och vaknar när jag hade tänkt att gå till tåget. Fixar i ordning mig fort och går ner till bussen som tar mig till tuben. När jag sedan kommer fram till Aldgate East börjar jag leta efter en gata som jag ska till. Hittar den inte, utan kommer lite fel och hamnar vid Swiss Re Tower. Såg den från planet när jag flög in över London. Väldigt cool byggnad.


Man ser den väldigt tydligt uppifrån!

Här är jag inte ens i närheten men den syns i alla fall där i bakgrunden!

Här var jag lite närmare. Tror detta är Londons 6:e högsta byggnad, men den innehåller inget intressant. Typ bara kontor.

Jag fortsatte i alla fall sedan för att leta efter min kära Commercial Street men hittade den ingenstans. Trots karta gick jag fram och tillbaka. Frågade sedan några människor och tillslut kom jag rätt. Då var det bara att leta efter nästa gata som ska korsa Commercial Street. Hittar den ingenstans! Efter en halvtimme eller något går jag tillbaka och hittar en karta i en busskur. Jag har gått på helt fel gata. Commercial Road, skulle det vara och inte Street. Efter ett tag kom jag i alla fall fram till jobbcentret och det var bara att ställa sig efter väggen med alla andra människor och vänta på att få komma på intervju. Det var ganska förvirrande, för de ropade upp massa namn och man skulle ställa sig i olika grupper för att senare gå till olika rum. Jag kom i alla fall rätt och efter ytterliggare väntan kunde jag ha min intervju. Basic frågor ställdes som när jag kom till London, varför jag kom hit och sedan skulle jag fylla i namnet på min mamma och pappa, min adress och jobbfrågor. Tog inte så lång tid. Det som dock tog tid var att jag fick sitta i en timme och vänta på att få tillbaka mitt pass. Shit! Var ju bara att lämna den till mig, men ingen kom.

Fick tillslut mitt pass och jag började gå mot Spitalfield Market. Inget att hurra för, men de kanske höll på att stänga när jag kom? Några bord med lite saker som kläder, gamla böcker, massa skivor, smycken och några matställen.

Där inne ligger då marknaden! Det är tak över, så lite varmare var det än utomhus. Har ju glömt mina vantar på jobbet så väldigt kallt om händerna. Tror nog att idag har varit den kallaste dagen hittills med sina -2 grader.

Efter marknaden gick jag till en affär jag har hört ska vara bra. Blondie! Dock var det för gamla saker för att jag ska gilla den. Det är vintage, men med kvalitet. Det enda jag gillade var några snygga LV-trunkar och en väska, men blir nog inget återbesök. När jag sedan kommer ut på gatan igen kommer jag på att jag kanske ska äta, blev ju ingen mat hemma imorse. Går då in på Nandos och beställer kyckling med majskolv, mums!

Efter detta bestämmer jag mig för att göra något turistigt. När jag tidigare gick vilse såg jag på en skylt att jag inte var långt ifrån Tower Bridge, så gick dit. Det var nog det finaste jag sett. Hela området med alla hus, lampor, vattnet, båtar, ALLT! Jag vill flytta dit! Men ska göra ett eget inlägg om det, för tog typ 50 stycken bilder där så...
 
Ett litet smakprov kan jag bjuda på. Tower Bridge långt där borta!


2 Kommentarer
Cissi:

Haha Madde, du kommer där med dina -2 grader ! Du ska vara här hemma i Sverige, det är typ -30 i Åre just nu ! Hoppas du har det svinbra där borta !:D



SKRIVET DEN: 2010-01-08 KL: 02:00:35 URL: http://justmyfuckinglife.blogg.se/
Madde:

Hej Cissi! Visste inte att du läste här, kul :)

Ja, jag kanske inte ska klaga, men hela London står still såfort det är en liten snöflinga som faller, kaos! Dem skulle inte klara en sekund i Sverige. Men jag är glad att jag inte är hemma nu, skulle inte heller överleva! :)



SKRIVET DEN: 2010-01-09 KL: 00:16:46



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin