Torsdag
2010-01-21 / 22:30:17 / Vardagen i London

Sitter nu här med en kopp grönt thé och ett äpple samtidigt som jag kramar om min nya, varma värmekudde om det är vad det heter.

Har idag hunnit med ganska mycket även om jag vaknade vid 13-tiden. Fixade i ordning mig ganska fort och tog bussen till South Kensington och V&A musuemet. Väl där gick jag på en modeutställning som faktiskt var ganska kul. Massa kläder från förr i tiden till dagtid. Man fick typ reda på saker om massa designers och hur modet kanske kommer att se ut i framtiden, då det var nya designers som ställt ut sina saker där. Så spenderade nog lite mer en en timme där. Tittade även på lite saker som drottningen lånat ut från slottet, då det var på väg till utgången. Massa coola saker ju! Ska nog tillbaka dit, då jag bara hann vara i två av typ 60 rum med olika utställningar. Gillade inte de två tidigare museumen jag varit på, så det var lite roligare idag.

Efter det gick jag åt åt lunch/middag på den italienska restaurangen Dino´s som jag tidigare skrivit om. Tredje gången idag och absolut inte sista. Beställde in sellerisoppa (jag hatar selleri, men den här var gudomligt god!) till förrätt och någon pasta till varmrätt (kommer inte ihåg vad det var) och en sidsallad. MUMMA!

Efter det bestämde jag mig för att börja gå till fots, så gick mot Oxford Street, vilket är en bit där ifrån. På vägen blev det så kallt, så slank in i några butiker och såklart kom jag inte ut därifrån tomhänt. Men nu har jag kläder till på söndag! :) Kom i alla fall fram till Oxford Street tillslut, men då hade jag ju redan shoppat klart, så gick bara in på Primark för att kolla hur mycket folk det var vid den tiden på kvällen. Och Linda, det var inte så jättemånga, men fick stå i kö 20 min. Innan julen fick man stå i kö i typ 2 timmar om man nu skulle köa. Köpte i alla fall lite saker där också, som jag kan visa senare när jag tagit kort.

Nu ska jag nog ta det lite lugnt, kolla upp lite saker på datorn, så kanske jag postar ett inlägg om ett tag!


Min jättemysiga och jättelena värmekudde som jag köpte idag på Primark för £4, som hittat!


1 Kommentarer
Linda:

ok, då kör jag Primark sent då :) vill oxå ha en sån där kudde...perfekt till Matilda då hon har växtvärk :)



SKRIVET DEN: 2010-01-21 KL: 23:06:39



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin