Marknadsplaner
2010-01-03 / 03:14:42 / Första tiden i London

Ligger här och funderar vad jag ska hitta på under min lediga dag imorgon. I London finns det otroligt många marknader och jag har bara varit på två av dem. Den första var Portobello Market på lördagen då de har antikviteter. Fanns massa fint, men var ju tvungen att gå därifrån direkt. Vill dock dit på en fredag nästa gång, då det är kläder m.m. som gäller. Sedan har jag även varit på Sheperds Bush Market här jag bor. Var in där 3 minuter och ut lika fort igen. Blir inget återbesök, det kan jag garantera. Det var som att gå på någon bazar i typ Turkiet. Fejkkläder och folk som skriker efter en och vill försöka sälja. Är man i London vill man väl inte köpa fejkkläder som går sönder efter första tvätten? Nej, fy!

Så har nu letat lite och hittat två marknader jag funderar på imorgon. Brick Lane Market och Old Spitalfields Market. Brick Lane är väldigt känd och det säljer allt mellan himmel och jord där. Har hört att hälarna säljer allt de stulit under veckan där, så kanske hittar jag en stulen cykel? Skulle vilja ha en cykel här faktiskt. Men vi får se. Måste dock komma ihåg att ta ut pengar innan jag åker. Inte tar de väl kort där och pengarna i bankomaterna i området tar slut ganska fort på söndagar har jag hört så...


Får se om jag hittar något där. Ska väl försöka ta lite kort också!


1 Kommentarer
Christine:

åhh älskar marknader! Har varit i London men då var jag aldrig på en sån :(



SKRIVET DEN: 2010-07-09 KL: 08:06:21 URL: http://christinenaenfeldt.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin