Min vecka i Sverige!
2010-02-13 / 01:17:12 / Vardagen i London

Efter att ha skrivt detta inlägg i flera timmar igår skulle jag äntligen posta det. Vad händer då? Jo, grannen loggar ut. Så har nu fått skriva massa idag igen, men nu fungerar det äntligen. Så varsågoda, för er, min vecka i Sverige!

FREDAG:
Jag åkte till Sverige på fredag morgon och kom dit på på förmiddagen. Som jag skrev möttes jag av mamma, Vesa, Emilia och Victor. Vi åkte först hem till min syster, men eftersom både hon och hennes kille jobbade var det bara vi fem där. De fick öppna julklappar och dumt nog glömde jag mammas, Cinas och Vesas julklapp här i London, så de kunde inte öppna några! När väl Cina och Johnny kom hem åkte vi hem till hans mamma som fyllde 50 år. Massa, massa mat fanns det där. Typ som ett stort julbord och det kunde inte ha varit en bättre första måltid för mig i Sverige! Det var superdupergott! Sedan var det lite lek med barnen och en pappa. Lite kul faktiskt! Och det var väldigt många där som frågade om London, hur tusan kunde de ens veta att jag bor här? Känner dem knappt ju! Men vi spenderade några timmar där och sedan åkte jag mamma, Vesa och Emilia upp till Gävle för att vara där över helgen. Sent som det var somnade jag i bilen och vaknade upp lagom till när vi svänger av E4:an. Det första jag möttes av var alla snöhögar överallt! Man kunde knappt se något på grund av all snö! Sjukt ju! Fick i alla fall komma in i vårat hus till slut och man märkte hur mycket man tycker om det nu, när jag annars inte gör det. Och mitt rum var så himla stort! Jag var tvungen att fråga mamma och dem tagit bort någonting där ifrån, men nej det var som vanligt. Säkert bara för att jag jämför med rummet här i London. Men det var så skönt att komma in där! Jag verkligen trivs i mitt rum!


Dålig bild men älskar mitt rum! Det var så otroligt varmt där inne, saknar det!

Vad stökigt det ser ut! Ni kan se posten jag fått på bordet medan jag varit borta! Några tidningar och massa brev!

Tog med dem till London så man har något svenskt att läsa även här!

Har ju ingen tv här i London (visst, jag kan gå in i någon av mina lägenhetskompisars rum och titta, men känns inte så lockande) så den stod på 24/7 när man nu har chansen att se!

LÖRDAG: Vaknade upp av att Emilia väckte mig. Varje gång hon sover över hos oss i Gävle så ska hon alltid sova med mig i min säng, myspys! Men på morgonen är det kanske inte lika mysigt. Jag vill fortsätta att sova medan hon vill leka. Får alltid skicka ut henne till mamma, haha! Gick i alla fall upp till slut och gjorde i ordning frukost. När jag precis är klar och ska gå in med brickan i mitt rum hänger Emilia på den och allt ramlar ut över golvet. Så min och mammas morgon började med städning! Gjorde i ordning en ny omgång, koka té, pressa apelsiner och bre två knäckemackor, sedan kunde jag gå och sätta mig i sängen och äta och kolla klart på de sista 30 minuterna av nyhetsmorgon!

När vi fixat i ordning oss tog vi bilen och åkte in mot Gävle city. Vi gick i lite affärer och jag köpte lite småsaker + svenskt lösgodis att ta med hit till London. Mamma hittade en jacka och en halsduk till mormor så vi begav oss dit efteråt. Där fick vi äta laxsoppa som de gjort i ordning. Hade veckan innan postat ett vykort till dem och sagt att jag saknar deras lax och att jag ville ha det när jag kommer och hälsar på dem, och lax fick jag allt, i massa olika sorter och former! Efter lite lek och prat hos mormor och morfar åkte vi fort iväg till Ica för att köpa gotti gott gott till melodifestivalen som vi alla satt och tittade på tillsammans i vardagsrummet. Lite kul att göra det gemensamt, mamma somnar ju alltid när det går på tv, men hon höll sig vaken denna gång. Dock var det bara skitlåtar och Dolph Lundgren (som många i London tror är min pappa!) passade inte in enligt våran mening. Hans röst lät typ dubbad!

Frukost! De andra dagarna hemma såg jag att mamma köpt något gott bröd, så slapp dessa hårda saker!

Gävle city!

SÖNDAG: Tog en sovmorgon och när jag väl vaknade så låg jag och surfade på datorn. Tittade runt på lite olika kurser och program om jag ska börja plugga på universitet till hösten. Vet verkligen inte vad jag ska göra, har så många olika val, blir ju galen!

Emilia och jag snörde sedan på oss våra skor och gick på en snöig promenad till mormor och morfar. Det var så många snöhögar att man inte kunde låta bli att klättra upp i dem! Väl där fick jag åter igen äta lax. Denna gång var den stekt. Blev även några skivor gravad lax!





Vet faktiskt inte om jag sett så mycket snö någongång?!

MÅNDAG: Tog en varm dusch, gudomligt! Sedan var det bara att packa väskorna. Tog ut det jag tagit med från London, som jag inte längre behöver där (i princip inget) och lade ner saker från Sverige som jag behöver i London (i princip mycket). Sedan slängde vi in allt i bilen och åkte snabbt förbi mormor och morfar för att säga hejdå för denna gång. Åkte sedan ner till Märsta och hem tillbaka till min syster. Väl där lekte vi lite och sedan var det in i bilen igen och hem till min andra syster. Linda hade jag ju träffat bara några dagar innan här i London men Matilda var ett tag sedan, så kul att se henne! Som vanligt minus två tänder plus längre hår! Vi köpte svensk pizza och hade spelkväll. Såklart vann jag alla omgångar i Buzz! Sov över där över natten och denna gång i Matildas säng!

Linda och Matilda!

TISDAG: Har varit sugen på en riktigt god matig sallad länge nu, eftersom jag ofta åt det i Sverige. Har inte hittat någon i London och inte haft tid/ork att tillaga någon själv. Så vi bestämde oss för att åka ner till brödboden i Märsta Centrum där man får göra sin egen sallad, älskar att äta där!

Brödboden har de bästa salladerna!


Är det på söndag det är fettisdagen? Här smaskades det på en blåbärssemla i alla fall!

Vad är det för hett lilla Matilda håller i mån tro?!!!

Jag vill ju också bära på lite Joel Kinnaman!

ONSDAG:
Klev upp supertidigt, 07.15 eftersom jag skulle till Uppsala och tandläkaren 10.00 och Cina skulle till jobbet så var tvungen att åka 08.00. När jag väl har gått upp och satt mig i soffan får jag höra att Cina ska vara hemma, eftersom Emilia är sjuk. Känner att det inte är någon idé att lägga sig igen så håller mig vaken genom att fixa i ordning mig och leka med Emilia. Väl i Uppsala får jag bara ta bort den nedre delen av metallen. Det har nämligen bildats en glugg där uppe, så ska behålla den på ett tag till. Detta firar jag med genom att spendera två stycken hundralappar på Apoteket, behöver verkligen värktabletter som fungerar här i London + Bafucin! Sedan åker jag tillbaka till Cina och vi har en lugn kväll. Ho gjorde sin supergoda köttfärslimpa som jag önskat, så jag var i himlen. Lunchen bestod av lax, denna gång i form av laxfiléhamburgare med bulgur, mums!

Tosdagen vet ni redan vad jag gjorde. Var så tråkigt att lämna Sverige och jag längtar redan tillbaka. Dock vet jag att om jag skulle åka hem så skulle jag efter några veckor tänka att vad tusan gör jag här? Är nog lika bra att jag är kvar här i London ett tag till!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin