I wanna be Lost too!
2010-02-20 / 00:29:38 / Vardagen i London

Puh, äntligen hemma från en knäpp dag på jobbet. Har pratat otroligt mycket svenska idag. Det är ju jag och en annan svensk tjej där och vi har även en spansk kille som vill lära sig svenska så vi försöker då göra det. Så vi säger en sak till honom som han sedan ska säga till den andra tjejen för att se om hon förstått, grejen är bara den att han tror att han säger något annat än vad det egentligen betyder. Så kul att se henne börja skratta i andra sidan affären och han helt oförstående.

Men men, har inte så mycket att uppdatera om. Kinesiskt nyår denna vecka, så i gallerian hade de massa uppträdanden, likadant imorgon. På söndag firas det i Chinatown, så funderar på att gå dit och titta. Typ massa fyrverkerier m.m. Har även blivit bjuden på ett burmanskt nyår (säger man ens så?) av en tjej från jobbet som då är från Burma, men detta firas typ i April.

Men nu ska jag bänka mig framför Lost. Har nu i två veckor kollat ikapp alla avsnitt och äntligen hann jag se 10 minuter av den sista säsongen imorse. Hatar när en serie man följt i flera år slutar. Det är så sorligt på något sätt. Jag kommer ihåg förra året när Prison Break tog slut. Jag har sett varenda avsnitt sedan jag gick i 7:an. Man "lär ju känna karaktärerna" på något sätt och när det bara slutar så där och som i Prison Break när Michael dog känns det som någon man känner dör. Aja, nu är det dags för första avsnittet på Lost för min del. Juste, min chef (inte den nya) är också han helt kär i Lost så han pratar om det hela tiden. Och när vi stod och prismärkte nya barnkläder igår (alla kläder har ett namn) så såg vi att en tröja hette John Locke (en karaktär i Lost om ni inte vet det) och en klänning hetter Dharma (typ folket som bor på ön eller vad man ska säga), lite kul. Någon som också gillar Lost som bestämt namnen.


1 Kommentarer
Linda:

Ähh du är ju Lost!



SKRIVET DEN: 2010-02-21 KL: 09:12:13



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin