Detta inlägg skulle ha postats igår, men blogg.se fungerade inte!!!
2010-02-16 / 23:25:06 / Vardagen i London

Nu är jag äntligen hemma från jobbet för andra gången idag! Vi hade ett möte som var väldigt intressant och jag tror att det kommer bli mycket roligare på jobbet framöver + att jag kommer att lära mig otroligt mycket. Den nya chefen är så bra. Idag är jobbet väldigt snarlikt för att beskriva med ett ord. Du kommer dit, viker kläder, pratar med lite kunder, byter avdelningar och går hem. Visst finns det nya saker att göra som man inte alltid gör, men det är någorlunda lika varje dag. Detta ska det nu bli ändring på! Våran chef har bestämt att vi ska ha massa training för att utvecklas. Även om vi inte vill jobba inom retail, alltså i butik, hela livet kommer vi att ha användning av detta. Lära sig att jobba i en grupp, lära sig service, att kunna ha kontakt med människor m.m. Vi ska även kommma till honom och berätta om det är något vi vill lära oss och testa på för att få nya erfarenheter, så ska de fixa så att det fungerar. Jag vet redan vad jag vill, kassan! Men om vi vill behöver det inte bara röra själva butiken utan det kan även röra mer kontortsgöra också, vilket kan vara kul. Det finns helt enkelt massa möjligheter till utveckling. Även om man vill bli förflyttad till ett annat land och jobba i en Desigualbutik där! Något mer vi ska införa är att vi i personalen ska få ha möten varje eller varannan vecka för att prata om det är något nytt vi behöver veta eller om det är något vi vill ta upp. Likadant ska vi ha individuella möten med honom! Jag tror i alla fall att det kommer bli bättre, folk verkade lättade när de fick se hur bra denna chef är jämfört med den tidigare. Redan på onsdag (sämsta dagen de kunde välja, för det är min lediga dag!!!) ska jag ha training. Då ska jag få lära mig något om att ha ett big smile (förstår inte hur jag kan få mitt större, för alla kommenterar hela tiden att jag ler 24/7 på jobbet, hahah!) och lära oss mer om historian bakom Desigual och den nya handgjorda kollektionen. Så blir väl lite roligt med sådan arbete och inte bara vara inne i butiken.

En sak jag nyss gjorde också var att rensa mitt kylskåp. Eller mitt hyllplan i kylskåpet. Haha, säger jag bara! Jag köper alltid så mycket saker som jag senare får slänga. En sak jag måste tänka på är att köpa 1 eller 2 äpplen i stället för kanske 5. För några dagar sedan gjorde jag ju min kycklingwok, den har jag ätit till lunch och middag i kanske 3-4 dagar nu och då blir ingenting av det andra i kylskåpet använt, vilket betyder att det blir gammalt. Hittade nyss t.ex. massa kiwisar som gick ut den 1 januari! Slängde här om dagen ca. 22 ägg som även dem gick ut i januari. En paprika hittade jag med lite mossa på också. Men nu är det tomt och endast lite burkar, Lindas bröd och min soppa som står så fint där på den nytorkade glasskivan! Bra Madde!!


 


Titta så trött jag är, mina ögon är i princip stängda. Jag ger det 10 minuter...


2 Kommentarer
Mor:

Du får prata med schefen om mammas handgjorda kollektion Ha Ha Kraaaam



SKRIVET DEN: 2010-02-17 KL: 07:16:21
Linda:

låter ju toppen det där med jobbet :) Men mitt bröd?? det e väl ändå mögligt!! haha



SKRIVET DEN: 2010-02-17 KL: 07:28:55



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin