Holland Park
2010-04-17 / 23:45:14 / Vardagen i London

Åh gud, fortfarande Internet! Jag blir överlycklig!

Idag har varit en sådan skön dag och jag vill verkligen, verkligen INTE lämna London! Jag vill fortsätta vara här så som jag har de nu, slippa jobba och göra vad jag vill om dagarna, men det går ju tyvärr inte. När jag hade mitt jobb så var det fem dagar i veckan och de bara fösvann, man gjorde ingenting. Känns så meningslöst! Jag vill ju ta vara på den korta tid jag faktiskt är i London! Därför har jag suttit och tänkt på massa jobb där man inte har en fast plats att vara på. Min dröm är ju även att ha ett kontor att inreda och jobba ifrån. Så, vad för yrken finns det gott folk? Författare kom jag på, vad mer?

Som sagt har jag en röd näsa och det är för att solen har skinit från en molnfri himmel hela dagen. Jag hade en träff med en kompis för en fika idag men när jag såg vädret ändrades planerna och jag gick till Holland Park i fina Notting Hill i stället! Första gången jag var i den parken och åh gud! Det kändes inte ens som att man var i London. Inga ljud från bilarna bara massa (och då menar jag massor) av fågelkvitter. Tyvärr kunde jag bara gå en liten stund i parken på grund av typ 10 olika skoskav (ska aldirg använda nya skor när jag ska gå så långt igen!) men det finns mycket att se. Jag lade mig sedan i alla fall på en gräsplätt med lite mat jag köpt och den nya Cosmopolitan. Först var det flera som solade där och när klockan blev runt 16-17 åkte musik, vin, öl och fotbollar fram. Så mysig dag!





Parken är stor och har liksom lite olika delar med saker. Här kan man t.ex. mata påfåglar om man inte är rädd för att bli naffsad i handen!



Det finns även ett reservat med massa djur, men jag glömde helt att ta kort på dammen, men det bodde ödlor och grejer där i alla fall!


Jag älskar att gå omkring i fina områden och titta in genom alla fönster. Så cool inredning! Förut såg jag en hel vägg som var ett endaste akvarium!


1 Kommentarer
Mor:

Jag vet Madde! Du kan öppna eget och hjälpa andra som vill komma till London med jobb och bostad. Kraaam.



SKRIVET DEN: 2010-04-18 KL: 06:52:01



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin