Hittat lite vad jag ska göra
2010-04-19 / 16:08:08 / Vardagen i London

Okej, nu har jag hittat massa saker jag ska göra och besöka i Edinburgh. Det bästa var väl kanske att dem har en gratis guidad tur runt i staden. Detta är lite som ingår i den:

•    Edinburgh Castle
•    St Giles’ Cathedral
•    The Royal Mile
•    Old & New Towns
•    Mercat Cross
•    Greyfriars Kirkyard (cemetery)
      and Greyfriars Bobby
•    Scott Monument
•    Princes Street Gardens
•    Grassmarket
•    Site of Witch Burnings
•    The original ‘Hogwarts’
•    William Wallace and the
     Stone of Destiny
•    National Museum
•    Edinburgh University
•    Covenanters’ Prison
•    Martyrs’ Memorial
•    The Mound
•    Tron Kirk
•    Burke and Hare, bodysnatchers
•    The real Dr Jekyll and Mr Hyde
•    The Scottish Enlightenment

… plus much more!

Så nu ska jag väl inte vara helt lost. Dock skulle jag behöva en karta. Har massa adresser nedskriva, men jag vet ju inte hur man kommer dit!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin