Update
2009-11-25 / 11:51:08 / Första tiden i London

Skrev inget igår förtutom på morgonen eftersom jag hade fullt upp hela dagen. Började nämligen min första dag på jobbet igår och det gick väl helt okej ska man väl säga. Vissa saker flöt på, andra lite mindre. Man märker i alla fall skillnaden på jobb här i London än i Sverige. Här är det jobba, jobba, jobba som gäller!
Jag jobbade drygt 8 timmar igår och på dem hade jag rast 30 minuter, vilket betyder 20 minuter eftersom man ska stå i kö och beställa sin mat.

Och på morgonen gick allt fel, som bara kunde gå fel. När jag skulle sätta på mig de skor jag fått låna av Sara kände jag av ett skavsår på foten och tänkte att jag får ta ett par andra skor till jobbet och byta väl där. Helt enkelt slita sig genom dagen med en ond fot och för små skor. Eftersom denna restaurang ligger i ett köpcentrum så ligger det även massa affärer runt, men även de öppnar 10.00. När jag kom fram till min restaurang var inte chefen där och en annan arbetare sa att jag kunde springa iväg och köpa nya skor. Så jag hittar en skobutik, väntar på att dörrarna ska slå upp vid 10, men nej, dem sitter bara kvar där inne. Tiden gick och jag sprang vidare till nästa affär. Hittar ett par skor snabbt, ska prova dem men de hade blandat två olika storlekar i fel kartong. Tiden går och jag väntar på att killen ska hämta nya på lagret. Han kommer med ett par nya skor, som nu är för stora, men bestämmer att jag tar dem i alla fall. Han säger att han ska gå och kolla på lagret en gång till om det finns i min storlek, tiden går och han kommer tillbaka tomhänt. Jag går till kassan med mina skor och ska betala, men den funkar inte. Då kände jag bara att jag ville slänga skorna i ansiktet på kassören. Fick till slut mina skor betalda och kunde sedan börja jobba.

Men på kvällen när jag skulle sova ekade bara en mening i mitt huvud "jag vill inte jobba där". Så pratade med min magsjuke syster i Sverige och en sak hon sa fick mig att bestämma mig, "du åkte till London för att ha kul". Jag tänker alltså idag ringa och säga att jag inte ska jobba kvar. Det enda pissiga är lönen. Den är högre på detta jobb än vad många andra har. Men man kanske ska trivas med det man gör också?

Långt inlägg, hatar långa inlägg! haha


3 Kommentarer
Linda:

Shit vad dålig jag var när du ringde...har precis vaknat upp ur min "koma" nu :) Hoppas du hittar nått roligt, och såklart du ska ha kul när du är där :) Kraaaam



SKRIVET DEN: 2009-11-25 KL: 15:26:19
Mor:

Sådana där jobb gör folk sjuka. Dom som sitter i fängelset mår till och med bättre. Du hittar nog något annat. Börja med mindre betalning och sedan byt jobb och höj lönen varje gång. Mor



SKRIVET DEN: 2009-11-26 KL: 08:04:31
Madde:

Ja, får se hur intervjun går på fredag :)



SKRIVET DEN: 2009-11-26 KL: 12:10:08



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin