Turista lite i London!
2009-11-15 / 21:32:30 / Första tiden i London

Ska skriva klart vad jag gjort idag innan jag går och duschar, så jag inte glömmer det. När jag checkat in gick jag alltså ut i området här i Paddington. Här jag är är det mer restauranger än klädbutiker och man kan hitta lite olika typer av mat. Vandrade i alla fall en liten bit och hittade till slut en mobilbutik. Sa åt tjejen att ge mig en billig pay as you go telefon så att jag får ett engelskt nummer. Den kostade £5, vilket är typ lite mindre än 70kr. Tankade på £20 och gick tillbaka till hotellet och ringde hem till syrran då jag såg att hon ringt mig. Sedan letade jag upp numret till en tjej jag pratat med över Internet som själv åkte till London förra veckan. Vi bestämde att jag skulle gå och köpa en jacka (eftersom min är så varm) så skulle jag ringa henne lite senare. När jag var på väg mot Oxford Street (vilket jag egentligen inte visste vägen till utan försökte se en karta i huvudet över London som jag sett på Google hemma). Jag kom fram till slut och precis då ringer min telefon och denna tjej säger att även hon ska till Oxford Street och köpa regnstövlar. Vi bestämde en plats att träffas på och det blev några timmar av vandrande runt på denna gata. Hon var väldigt snäll och det var kul att träffa någon här i London i sin egen ålder. Speciellt en svensk! Dock hittade jag ingen jacka, så köpte ett paraply, eftersom det tydligen ska bli massa regn imorgon!

Visst mår man illa när man ser den? Rena rama stenåldern!

Tog bara en bild när vi var på Oxford Street. Dock fick jag med allt. Dubbeldäckaren, julbelysningen och massa fotgängare!

Nu sitter jag här på hotellet med en tjej från Spanien. Hon är 40 säger hon, men ser ut som 24. Hon har därför gett mig massa tips på hur man håller sig ung, haha! Det är faktiskt väldigt kul att prata med henne då hon verkligen har jobbat jorden runt. På kryssningsfartyg och i massa länder. Hela livet har hon luffat runt och nu är det dags för London. Åh, nu gav hon mig någon ansiktsmask som jag ska ha när jag ska sova!

En kul liten sak är också att min engelska är flytande. Man vänjer sig så fort har kommit på mig själv med att tänka på språket ibland.

Hjälp har inte hunnit äta sen mackan på flyget heller! Man glömmer så mycket. Hela tiden någonting att göra. Men nu ska jag duscha, är väldigt trött och behöver sova. Ska försöka fixa bankkonto imorgon, vilket kan vara väldigt svårt här i London. Nej, det har börjat regna!! Aja, godnatt nu :)


5 Kommentarer
Linda:

Åh är avis!! :) Låter som en bra första dag...kul med bilder!! Godnatt lillasyster!



SKRIVET DEN: 2009-11-15 KL: 22:01:16
madde:

ja, det har varit en bra dag. Fick hemlängtan i 3 min när jag var på väg till hotellet på kvällen. Men den försvann snabbt. Man kan inte åka hem om man inte testat på här! Btw, det är varmt här linda!! Ska du inte komma? :p



SKRIVET DEN: 2009-11-15 KL: 22:28:51
cina:

Låter härligt med lite värme:) härligt att få vänner så snabbt!

sov gott!!!



SKRIVET DEN: 2009-11-15 KL: 23:01:51 URL: http://madelenejlundgren.blogg.se/
Linda:

Jo jag skulle lätt kunna komma...en säng is all i need :) Men lite svårt innan jul känns det som :) men ska försöka snart, promise!



SKRIVET DEN: 2009-11-16 KL: 02:15:33
Anonym:

Jo, det är skönt!



Ja, men när du fyller år så :)



SKRIVET DEN: 2009-11-16 KL: 11:51:58



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin