Resan hit!
2009-11-15 / 21:05:32 / Första tiden i London

Gick alltså upp klockan sex imorse och fixade i ordning mig innan jag åkte vidare till Arlanda. Checkade in och sa hejdå till familjen. Väl inne på området var det bara att försöka fördriva tiden. Två timmar lite drygt. På tax-free fanns det ingenting att köpa, eftersom det var på terminal 2 jag befann mig på. Gillar inte terminal 2!

Så tog några tidningar och satte mig och läste. Inte ens det trådlösa Internet funkade.


Både svenska och engelska tidningar!


Lämnade ett regnigt Sverige och kom fram till ett soligt London!


Uppe i luften var det soligt och när vi landade i London var det typ 12-15 grader varmt! Inte så speciellt skönt att släpa på tre väskor i en jacka som kan ta -50!

Frukost på planet, inget att hurra för, men en macka, juice och té.

Älskade när vi flög in över London, man såg hela staden! Skyskrapor och hus överallt. Planet kom 15 minuter för tidigt, så vi fick vänta lite på att bussen skulle komma och hämta oss, för att åka till den stora terminalen. Väl där var det bara att leta upp väskan, som faktiskt kom typ först för en gångs skull. Det var typ inga som reste idag, så vårat plan var väldigt tomt, vilket var skönt eftersom man kunde bre ut sina saker.

Letade upp tåget och åkte till Paddington station. Var väldigt jobbigt med alla mina väskor eftersom jag hade en liten uppförsbacke som var väldigt buckligt. Blev därför ännu tyngre plus att man fick gå upp och ner från trottoaren hela tiden, då det var avspärrat. Tur att jag bokade ett hotell nära stationen!

Ja, vad ska man säga om hotellet då, haha! Det är typ som det vi bodde på i Amsterdam med klassen, men i lite bättre skick. Vi har sex sängar, satelittv, trådlöst Internet, ett kylskåp och lådar fyllda med mat (ska fan ta kort, såg lite kul ut) och det är bara att äta när man vill. Dock är det inget vidare gott så det ligger typ orört av alla här.

Har inte varit på toa än kom jag på nu. Drar mig lite för det då en tjej som jag pratar med här nu bara började skratta när jag frågade hur det såg ut. Men ska gå och duscha nu, så måste gå in där i alla fall. Men resan gick bra i alla fall. Har inte åkt fel och har inte skämt ut mig genom att vara en blåst turist (tror jag). Men nu börar inlägget bli långt så ska avrunda!

Bye Bye, som man säger här i England!

 

(vissa bilder hoppar åt sidan och det går inte att ändra, ni får stå ut med det people!)


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin