LONDON VS SVERIGE: HANDFATEN
2009-11-16 / 12:07:02 / LONDON VS SVERIGE

Okej, tänkte skriva lite om de skillnader jag märker mellan London och Sverige. Jag har upptäckt några och tänkte börja med handfaten.

I Sverige har vi ju en kran där vattnet blandas, så att man kan välja själv om man vill ha antingen varmt eller kallt vatten. Bra och lätt att använda helt enkelt. Men här i London har dem två separata kranar. En för varmt och en för kallt. Så när man ska tvätta sina händer får man gå från supervarmt vatten till kallt och tillbaka igen.
Man tycker att dem borde ha blivit lite modernare, men nope!

Så 1-0 till Sverige i LONDON VS SVERIGE


Denna bild har dock inte jag tagit, men det ser likadant ut i alla fall.


2 Kommentarer
Linda, Mamma, Matilda:

Har du det bra? Varför åkte inte flygplanet förbi här? Jag saknar dig väldigt mycket /Matilda



Hoppas inte duschen har likadana kranar, jobbigt att springa emellan haha / Linda



Kul att läsa, känner mig lugn när jag får läsa vad du gör. Jag har inte datorn med mig, ska vara på vänorten men kanske tittar in därifrån / Mamma



SKRIVET DEN: 2009-11-16 KL: 15:37:36
Madde:

Hej Matilda! Ja, jag har det jättebra, du får komma och hälsa på mig här i London. Åka dubbeldäckarbuss och kanske också se Mr Bean! :D Jag vet inte om planet åkte förbi dig. Det var väldigt molnigt ute.



Haha, jag det skulle vara väldigt jobbigt. Men när man sätter på kranen här måste man trycka den in mot väggen och i Sverige drar man den upp mot sig. Så lite jobbigt är väl det också :P



Jaa, gör det! Allt är bara bra med mig. Ska uppdatera lite nu, så får du läsa det :)



SKRIVET DEN: 2009-11-16 KL: 17:03:47



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin