Tisdag
2009-12-22 / 23:49:44 / Första tiden i London

Började jobba 12.00 idag och det var otroligt segt att kliva upp imorse. Ville bara somna om, men what to do? Var ju så illa tvungen. Eftersom jag nu har börjat åka buss till jobbet på morgonen, i stället för att gå som jag tidigare gjort, kommer jag alltid ca. 20-25 minuter innan jag börjar. På denna tid ska jag hinna byta om och skriva ner mina nya arbetstider, så jag får ungefär en kvart på mig att göra ingenting innan jag börjar, vilket är skönt. Idag hade jag inte denna kvart.

När jag kommer till jobbet kommer jag på att jag glömt min skåpnyckel i jeansfickan, som ligger hemma i tvätten. Smart Madde! Gick till min manager och frågar om en extranyckelt, vilket dem givetvis har tappat bort. Var bara att leta på verktyg, i detta fall olika galgar och försöka bryta upp skåpet. Det gick någorlunga bra, men jag lyckades i alla fall inte. Efter ett tag kommer en spansk kille med olika gem och vi ska försöka leka tjuvar och öppna den som de gör på film. Nope! Han försöker med galgen igen och PANG skåpet flyger upp. Jag kunde ta mina kläder som låg där inne, byta om och sedan gå ut och jobba! :D

Har även haft två olika kunder idag som frågat vart jag kommer ifrån. Gissa, har jag då sagt och båda har gissat rätt på första försöket. Ser jag verkligen så svensk ut? Min accent sa den ena, hmm...

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin