Lördag 5:e december.
2009-12-06 / 21:37:48 / Första tiden i London

Igår packade jag ner lite saker i två väskor och hoppade på tåget mot Shepards Bush och lägenheten. Betalade henne pengarna som jag tidigare hämtat ut på banken och fick nycklarna i handen! Så nu kan jag gå dit när jag vill, men nästa gång blir nog faktiskt på tisdag, då jag flyttar in. Det var någon som undrade om jag bara hyr ett rum eller en hel lägenhet. Ja, jag hyr ett rum + lägenheten som jag delar med två tjejer. I London kan man inte bo själv i en lägenhet så här centralt om man inte vill betala kanske 20 000-40 000 i månaden för en etta. Det är otroligt dyrt här och i princip alla (unga i alla fall) bor i en shareflat, som man delar med andra. Jag har hört att vissa bor 8 personer i en tvåa, vilket är ganska vanligt. Jag tycker nog själv att jag har tur som har fått en så  pass bra lägenhet, centralt och endast med två tjejer, varav en är svensk. Hyran för detta rum jag hyr är ungefär 5000kr i månaden, som man skulle kunna få en lägenhet hemma i Sverige för. Så jag kom billigt undan, för de finns många fler med mycket högre hyror.


My own personal set of keys!

Efter jag varit där åkte jag tillbaka till hotellet. Tänkte ta och lägga mig tidigt eftersom jag inte sovit en endaste timme natten innan. Dock blev planerna ändrade och jag Sara, hennes ex, plus hans kompis gick ut för att ta en drink och vattenpipa. Redan när vi mötte upp dem kände jag NEEEEEEJ, hans killkompis var nog det fulaste jag sett. Värre än "smalfinnen" Linda! Vi gick med dem i alla fall då dem skulle bjuda på allt. Varför inte? Vi gick till två ställen. Ett på arabgatan och ett ställe vid Piccadilly Cirkus. Jag som inte var beredd på utgång hade ju bara platta skor här på hotellet och det går verkligen inte att dansa om man inte har högklackat! Förstår inte hur ni killar kan. Sen kände jag och Sara för att gå hem så vi dissade dem och gick och köpte en falafel! Sedan var det bara att vandra hem till hotellet. :)


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin