Det blev en tidig hemfärd i alla fall
2009-12-25 / 00:08:36 / Första tiden i London

Okej, nu är jag stor som en ballong. Man kan nästan tro att jag är 12 månader gravid, men det är jag inte! Bara 3 :P haha, nej skojade bara familjen.

Gud vad gott jag ätit idag. Det är det godaste under hela min tid i England. Det var den godaste julmat jag ätit någonsin, just för att den var så uppskattad. Kan inte fatta att man kan sakna svensk mat så  mycket som jag gör. Jag gillar ju inte ens den när jag väl befinner mig i Sverige, men här ja då är det rena paradiset. Allt man inte kan få, vill man ha!

Det jag åt idag var såklart massa olika lax. Gravad lax, rökt lax, varm lax, revbensbjäll, en räka, ägg, en jättegod avocadosallad, gravlaxsås, färsk nypotatis eller vad man säger, någon egengjord potatissallad, röbetssalladen var dock inte så god, sedan åt jag hör och häpna sill. Jag hatar sill! Likadant med julskinka, prinskorv och köttbullar!
London har förändrat mig! Juste, efterrätt var det också. Typ risalamalta med fruktsallad och någon jordgubbskräm. Tog även lite brieost!

När vi kom in på restaurangen bjöd de oss först på glögg, sedan fick man då ta och äta av julbordet.
Jag vet inte vad vi betalade. 24 pund kostade maten och 3 pund för julmust. Sedan tillkommer alltid dricks som man måste betala som de räknat ut sedan tidigare. Tror den var på 7 pund. Så 30 någonting var. Typ 350 kronor kanske? Och det var det definitivt värt! Sedan visste man inte om man skulle prata svenska eller engelska med alla där inne. Haha, för de var nämligen några som inte var svenska som ville testa svensk julmat. Hoppas de gillade det. För nu i framtiden kommer jag nog uppskatta det extra mycket! Inte köpa kinamat som vi gör på påsken t.ex. NU HÖR NI DET FAMILJEN, JULMAT PÅ JULEN OCH PÅSKMAT PÅ PÅSKEN!


När jag precis skulle gå till bussen kom jag på att jag inte slagit in Saras paket. Fick leta upp närmaste kartong i huset och trycka ner dem där i, haha!

Julmat! Fast det ser äckligt ut på bilden.

Och julmust fick jag i alla fall!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin