Min förra lediga dag i bilder
2009-12-22 / 02:00:23 / Första tiden i London

När jag varit på Marc Jacobs så hade jag tid kvar. Vad skulle jag då hitta på? Jag bestämde mig för att göra något turistigt så det blev till att gå på museum igen. Jag är verkligen ingen museumtjej, men alla tjatar och frågar om jag varit på The British Museum, så tänkte att jag skulle gå och kolla vad grejen med stället var.


Entrén!

Museumet är jättestort med över hundra olika rum

Det ser kanske inte så coolt ut på bilden men rummet var jättestort och runt. Och mitt i fanns en annan rund byggnad.


Jag gick till ett av rummen som handlade om egypten och det var en guide som stog och pratade.


Hon pratade typ om mumier, deras rikedomar och hur de levde. Jag hade noll koncentrationsförmåga och det kändes som om man var tillbaka i skolan. Jag ville så gärna gå men kunde inte, eftersom alla skulle stirrat på mig och tyckt att "aha, där går hon som inte kan någonting", eller nåt sånt. Så fick pina mig igenom dessa 30-40 minuter. Sedan var det bara att fort leta efter närmaste utgång!

Jag gick då iväg till en kinarestaurang för att äta middag. De finns många sådana restauranger där det kostar 3 pund att äta kinabuffé om man tar take away och 5 pund om man äter inne på restaurangen. Har en sådan på min gata faktiskt. I alla fall, jag gick in dit och åt (och nej det är faktiskt inte pinsamt att äta ensam. Det var fler singelpersoner vid varje bord än par. Bara man har en tidning eller något att läsa går det bra). Maten var bara skit och det var nog den äckligaste kinamat jag ätit. När jag senare skulle betala tog de inte emot kort så jag fick springa runt hela området och leta bankomater. Mitt kort funkade inte någonstans. Efter en halvtimme hittade jag i alla fall en och kunde gå tillbaka och betala cash. Likadant hände några dagar innan när jag var på en frisör för att testa att fixa ögonbrynen med en tråd. Så här i London behöver men alltid kontanter på sig!

Letade sedan upp bussen hem och jag fick en plats högst upp, längst fram!

Miss Selfridges där jag än så länge bara köpt smink, men gärna skulle vilja köpa massa väskor!


När jag kom hem köpte jag spegeln som jag tidigare visade!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin