It's a wrap and Urth Caffe
2013-03-02 / 09:27:43 / Allmänt

Idag har vi varit ute och gått mellan 15.30-22.30, så har blivit en härlig liten promenad. Vi gick upp och ner längs Robertson Boulevard som ligger ganska nära oss och tittat i affärer. Målet vi hade i sikte var en affär som heter It's a wrap. Kan rekommendera den! Det är en affär som funnits i 25 år och alla deras kläder köper dem in från tv-serier och filmer. Många kläder har inte ens blivit använda, så orginalprislapparna sitter fortfarande kvar. Men det som är kul är att på varje klädesplagg har dem skrivit upp en kod och med hjälp av den koden kan man kolla på en lista där det står vilken film eller tv-serie den varit med i. Idag köpte jag ett linne som någon tjej haft i säsong 3 av Dexter. Ska hålla ögonen extra öppna när jag tittar på den, för ligger bara på säsong 1 fortfarande. Jag köpte även en regnjacka och en fin klänning som fortfarande hade orginallappar på och dem kom från Warner Bros studios, så vet inte exakt vilken film eller serie. Men det som är så kul är att priserna är jättebra! Man kan köpa bra märkeskläder som är snygga, jättebilligt. De börjar på 1 dollar och klättrar uppåt, men för det mesta ligger priset på runt 6 dollar för en tröja och typ 25-40 dollar för en klänning och liknande.

Efter det gick vi och åt middag på Urth Caffe. Såklart råkade jag göra bort mig. När vi sitter vid bordet och väntar på våran mat kommer det ett par och sätter sig bredvid oss. Jag tyckte killen betedde sig lite konstigt så jag sa till Julia att han verkar värsta hög och grejer. Tror ni inte att han efter ett tag utbrister "men är ni svenska, tjejer!". Då kommer han själv från Uppsala. Sååå pinsamt, tänk om han hört vad jag sagt innan. Fast han sa inget om det. Han berättade att han jobbat i L.A sedan 1999 men att det går dåligt för han firma, haha.


På killavdelningen hade de idag kläder från filmer som The Bourne Legacy, Flight och Men in Black 3. De får in nya kläder varje dag, så kommer gå dit fler gånger och titta! :)
Är beroende av deras Pineapple smoothie!
Köpte yoghurtland tidigare på dagen, sååå gott. Varför finns inte de i Sverige?

Köpte en blandning av persiko/kokos/cheesecake och pistagenötsyoghurt. Toppingen blev bär med browniebitar. En härlig blandning med andra ord!
Asså, idag har vi skrikit oss hesa. Har sett typ 20 kackerlackor när vi varit ute. FYYY FAAAN säger jag bara!!

1 Kommentarer
Linda:

Kackerlackor älskar ju du! :)

Svar: Mmm, det vet ju du ;)
Madelene Lundgren



SKRIVET DEN: 2013-03-03 KL: 22:16:33



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin