Denna helg
2011-10-23 / 19:17:02 / Allmänt

Har inte varit en sådan fartfyld helg, denna helg. Har tyvärr inga roliga fylleberättelser att skriva om, bästa shoppingfynden att visa upp eller något annat skoj. Har varit en ganska seg helg med andra ord.

I fredags så var det jobb som stod på schemat. Jag har ju börjat skolan efter två veckors höstlov (tror vi hade höstlov i alla fall?) så befann mig återigen vid skolbänken i fredags. Efter det bar det av hemåt för lite lunch och vila innan jag hämtade upp lilltjejen från dagis. Vi gick en promenad och sedan lämnade jag henne till mamman så att jag fick vara ledig. Tittade då på Cars 2 och började jobba efter två timmar igen. Mamman skulle iväg på 30 års fest så jag hade hand om flickan fram till 01.00. Dock somnade jag vid runt 22.30, så blev en tidig kväll.

Upp vid 8-tiden på lördag morgon då jag jobbade fram till 11.00. Lekte lite med tjejen här hemma innan vi gick iväg till ett café så att jag kunde äta lite frukost. Sedan bar det av till en galleria så att hon fick åka en karusell innan vi gick tillbaka till lägenheten och jag fick sluta för dagen. Åkte då iväg till Alexanderplatz för att leta lite skor. Hur tror ni det gick? Såklart hittade jag ingenting! Köpte äcklig thaimat och gick vidare till nästa galleria. Ingenting där heller, så tog tåget tillbaka hem.

Idag söndag, var jag ledig hela dagen så tänke ta en låååång sovmorgon. Självklart vaknar jag vid 08.30 pigg och utvilad. Hade tänk möta Paula för museum och mat, men hon var tvungen att jobba, så jag cyklade dit själv. Blev Topographie des Terrors som är gratis. Hann inte kolla in allt för hade bokat bord på sushirestaurangen som har en buffé varje söndag. Och nu ska jag slappa och se på film tillsammans med en stooor kopp grönt champagneté innan det är dags för sängen. Är ju skola imorgon!


Försöker leta upp Bare Mineral ID smink, men kan inte hitta det någonstans här i staden. Antar att jag får köpa online. Hittade i alla fall denna tvål som man tvättar sminkborstar som är gjorda av äkta hår med. Råkade lämna en framme så lilltjejen här lyckades kleta den full med svart kajal. Den behövdes i alla fall tvättas, så gjorde inte så mycket.

Och en höstig färg från Essie. Dock är den lite mer lilabrunaktig än bilden visar.


1 Kommentarer
Anonym:

Från Mor:

Lilla gumman du behöver inte leta efter skor. Jag förstår att det kan vara lätt att glömma hur många skor man äger när man har åkt så långt bort ifrån dom. Jag håller på att städa här hemma och behöver ha hallgarderoben där dina skor är eller dom var där. Nu har jag tagit ner dom i källaren. Tyvärr glömde jag att räkna skorna men det blev två fulla flyttkartonger och fyra skokartonger. Ja då vet du. Kraaaam!!



SKRIVET DEN: 2011-10-24 KL: 01:11:34



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin