Kant-café
2011-11-13 / 11:34:50 / Allmänt

Sådär, nu har jag slutat jobba. Blev inte så många timmar eftersom att tjejen sov lite längre idag. Jag har alltid sådan tur på de helger jag jobbar från wake-up. Vanligtvis vaknar hon runt 06.30-07.00. Men när jag ska gå upp med henne sover hon längre. Som idag, 08.40! Det är nog bara för att jag inte springer in till henne så fort jag hör minsta ljud, utan låter henne somna om.

Well. Efter att hon fått i sig frukost, klätt på sig och även jag fått mig i ordningfixad gick vi ut för att leta upp ett café där jag kunde inta min frukost. Jag har infört frukost på café eller köpa med en macka från ett bageri varje lördag eller söndagmorgon. Tycker det kan vara rätt mysigt. Dagens mumsiga frukost fick bli på Kant-café som ligger här på min gata, alltså Kantstrasse. Dit kommer jag gå flera gånger. Rätt så billiga priser hade dem också. Slutar inte förvånas över de när jag jämför med Sverige.


Glömde tyvärr kameran hemma, så fick använda min Iphone. Därav dåliga bilder.

Rökt lax, sallad, mozzarella, pesto, tomat, lite frukt m.m. Fick även en stooor klump pepparrot som är så himla gott att ha på mackan. Min syster har lärt mig det, men nu har jag även ett tips till henne. Lägg på lite honung på pepparroten, det var supergott!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin