Brunch
2011-12-06 / 14:40:44 / Allmänt

Gud, vad jag är mätt! Idag hade vi en liten avslutningsbrunch i skolan där alla tog med sig lite mat så att det blev ett knytkalas. Många lagade mat från deras hemländer, så det bjöds på arabiskt, brasilianskt, japanskt, koreanskt och grekiskt bland annat. Sååå gott!!


Turkisk Kisir

Glömde namnet men det är någon koreansk nudelrätt, supergod!

Detta är faktiskt orullad sushi. Det som ser ut som ost på toppen är baked egg.

Arabisk Baklawa!

Bullarna till vänster var också goda. Dem är från Brasilien och innehåller ost och potatis. Fanns även lite hummus, någon aberginesås och i blåa lådan ligger några grekiska julbakelser.

Sedan försökte den japanska tjejen lära mig att göra en Origamifågel...

Man ser ju vilken som är min och vilken som är hennes, haha. Men hon gav mig origamipapper att ta med hem, så får väl öva lite nu då!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin