Min lediga dag idag
2010-01-14 / 20:59:50 / Vardagen i London

God kväll kära Ni!
Skrev inget igår för att grannen loggade ut när jag skulle uppdatera bloggen, men nu är han/hon inne.

Idag var min lediga dag och den hade jag tänkt spendera på att turista. Har en bok här hemma som jag lånade från biblioteket där det finns olika promenader runt i London. Man går efter en speciell karta och så kan man läsa i  boken om vad det är man ser och typ historian bakom den, vem som bott där (kändisar såklart och ingen moster Edith från Barking) m.m. Dock så vaknade jag 14.00 så kände att det inte skulle fungera, då denna promenad jag valt ut är några timmar lång.

Fixade istället iordning mig, pratade lite med Linda på telefonen då hon är på gång att boka sin resa hit och gick sedan ut till bussen och åkte till Harrods. Var där inne ett tag och gick vilse några gånger. (Tittade på dina DKNY väskor Cina, men hittade ärligt talat inga fina. Har kollat på en annan butik åt dig också, men vet inte vad du gillar riktigt. Om jag skulle vara du skulle jag köpa ett annat märke!) Gick till deras Food Hall som var rena himmelriket. Massa gott hittade jag! När jag väl var där kom jag att tänka på hur mycket jag saknar mina théer från Sverige. Mamma, du vet ju hur mina burkar står uppradade i köket och jag vill ha NK:s cheescake thé här också! Eftersom NK är ungefär som Harrods så borde de väl ha någorlunda lika théer. Så gick till den hörnan och försökte luska ut vad alla namn på burkarna kunde innehålla för gottigheter. Dock blev jag otroligt missnöjd. Deras utbud var rena rama skämtet och priserna! Fast beror väl på vad man köper. Men kände mig tvungen att köpa thé när jag nu stått där och tittat ett tag så det blev något green tea Jasimne. Sitter här med en kopp och ska smaka nu, vänta lite... Jo, den var väl god men inget slår NK! Köp med dig det till mig Linda när du kommer hit!!!!!

Sedan visste jag ju att Ladurée fanns inne på Harrods så gick dit och köpte några Macaroons.

Efter Harrods begav jag mig mot slottet för att turista. Gud, vad litet det var. Hade förväntat mig att det var större. Sedan gick jag mot Big Ben och London Eye och åter igen, gud vad jag älskar London när det är mörkt. Speciellt att stå där vid Themsen! Tog massa bilder, men har inte lärt mig inställningarna på kameran riktigt, men några blev väl bra. Visar dem senare i ett annat inlägg. Såg även kyrkan Westminester Abbey från bussen som var maffig! Ska gå dit någon dag och kolla också.


Inne på LADURÉE var det faktiskt väldigt gulligt. Har hört att folk tycker det är fult inne på den som finns på Harrods, men om man jämför med Paris så kanske det är de. Har ju inte varit där, så vet inte.

Köpte två lakrits, två pistage, en hallon och en med rossmak. Dessa sex guldbitar gick väl på ca. 90kr så det är inte i Ballerinapriser. Men men, ska spara dem till nåt fikatilfälle sen :)


1 Kommentarer
Linda:

hehe burgers :) var dom goda då?

Ska jag på nk nu oxå? apoteket, karamellkungen, nk haha

Gör inte alla såna där turistiga saker nu utan mig...spara lite :) Och du...har dom många såna där mysiga afternoonteaställen? där man kan frossa i massa gott hehe



SKRIVET DEN: 2010-01-14 KL: 22:36:30



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin