Igår...
2010-02-18 / 19:24:54 / Vardagen i London

Nu har jag börjat flera inlägg med att säga att detta skulle postats igår och likadant är det med detta som står här under. Det är bara så typiskt att precis när jag skrivit klart och ska uppdatera försvinner Internet så det blir att göra det dagen efter i stället. Så, detta skulle alltså ha postats igår:


Eftersom jag jobbar fem dagar i veckan och så knasiga tider får jag inte så mycket gjort under de dagarna, förutom att jobba och sova. Därför vill jag verkligen ta vara på mina två lediga dagar och idag var en av dem. Dock kändes det hela förstört då jag skulle befinna mig på jobbet klockan 17 för utbildning. Så det blev inte så otroligt mycket gjort idag. Vaknade upp vid ett-tiden och såg att solen sken utanför. Öppnade min balkong och kände hur varmt det var ute. Så fixade fort i ordning mig och gick ut. Folk gick i endast tröjor och det luktade verkligen vår (dock blandat med avgaser!). Så började gå mot min Tescobutik men fortsatte förbi den, för att kolla lite. Hittade då en kinesisk affär och bestämde mig för att gå in där. Wow, vad kul! Köpte lite nudlar, cocosmjölk och krydda. Gubben som äger butiken berättade att han tidigare jobbade på Harvey Nichols men nu sadlat om till detta. Ska verkligen tillbaka dit igen. Ligger ju liksom 4 minuter från min lägenhet.
  Sprang fort in på Tesco för att handla lite saker till woken jag skulle tillaga, sedan hem och laga mat!

 


Nudlarna jag köpte hade svensk text på baksidan. Av alla länder så sätter dem lilla Sverige på paketet, vi får allt vara stolta tycker jag!

Skulle köpa nytt sköljmedel och hittade denna Twilightvariant. Jag säger bara: jag vill tvätta, tvätta, tvätta! Den luktar så otroligt gott. Det är orkidéer så det borde du gilla mamma. Finns den i Sverige så ber jag er alla att köpa en hel papperskasse med dessa och sätt igång tvättmaskin redan ikväll!!!!

När jag smakat av maten var det bara att bege sig till jobbet. Det var fortfarande skönt väder ute och jag hoppas det håller i sig. Igår regnade det som aldrig förr. När jag är på väg till jobbet så ringer det på min mobil och vem är det om inte just dem. De frågar om jag kan börja 8 imorgonbitta istället för 10 och jag svarar ja och att vi syns snart eftersom jag är på väg dit. När jag sedan kommer till jobbet så står min chef (alltså inte den nya, utan den gamla) och ser ut som ett frågetecken. Han undrar såklart vad jag gör där och jag säger att jag har tid för min utbildning. Då börjar han be om ursäkt och säger att rummet de hyrt inte är tillgängligt, så det blir uppskjutet. Tack så mycket för det! Eftersom klockan redan är efter 5 så känns det inte som någon idé att åka in till city så går runt lite i Westfield och köpte lite smått. Kan visa sedan när jag tagit kort. Sedan begav jag mig en snabbis till biblioteket och efter det hemåt. På vägen hittade jag en äkta arabaffär så gick in där för att köpa nötter. När jag gick förbi deras frysdisk låg massa färska grisfötter där. Eller nej, de får väl inte äta gris? Så måste typ varit kofötter. Dem var superstora och halva benet på djuret var fortfarande kvar, så äckligt!!!


1 Kommentarer
Linda:

du får köpa med din sköljmedel hem sen då ;)



SKRIVET DEN: 2010-02-19 KL: 23:58:06



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin