BUTIKSTIPS: Tk maxx
2010-02-27 / 14:24:44 / Vardagen i London

I torsdags var min andra lediga dag och jag åkte därför till Hammersmith, som ligger bara några minuter från mitt hem. Har inte varit där tidigare så tänkte ta mig en titt. Dock regnade det så mycket, så gick in i en affär jag tidigare hört talas om, Tk maxx. Hela kvällen spenderades där och sedan var det bara att åka hem. Det fanns så mycket saker som man ville ha och jag hann inte ens titta igenom hela deras sortiment.

Tk maxx är en affär som säljer märkessaker typ cirka 60% billigare än vad det annars är. De har allt från kläder, träningskläder, skor, väskor, smink, parfymer, krämer, smycken, leksaker, heminredning. Denna Tk maxx jag var på är tre våningar stor (tror jag, kanske fyra) och det är så mycket att se.

Märkena på kläderna är allt från billiga Nike, Peak performance och Adidas till lite dyrare Stella Mccartney, Missoni, Valentino och Pucci. Såg att de hade Marc Jacobs solglasögon också.


Bara att slänga i allt man vill ha i en kundvagn, känns lite som Primark, men bättre saker!

Provade massa tröjor. Dessa var typ 150kr styck när de annars är mycket dyrare.

Köpte denna t.ex. Ser lite rolig ut på bild men det är puffärmar på.
En somrig kjol inhandlades också! Har ingen kjolhängare, men såg jättesöta andra där i affären som jag ska köpa. Rosa siden!

Supergott doftljus som tidigare kostade 190kr och jag fick för 60kr!!!

Ett Stormparaply fick jag för 84kr. Vilken tur, för på vägen till denna affär gick mitt andra sönder.

Behöver en necessär så köpte denna från Betsey Johnson. Dock ångrar jag lite att jag inte köpte den i guld, men det är en världslig sak!

Så, Tk maxx kan jag verkligen rekommendera! Jag blev helt kär i massa Steve Maddenskor och heminredning som jag vill ta med hem till Sverige! Kommer att behöva ta med mig dubbla resväskor (de säljer även de där!) när jag åker tillbaka hem. Såg nu även att det har en shop online på deras hemsida. Vet dock inte om utbudet är något vidare bra, men men...


3 Kommentarer
CINA:

Hej!!!

åh den där affären skulle jag vilja kika närmare på när vi kommer:)Idag hade Linda och jag mys på bio med barnen, pratade lite om London att vi ska försök åka i maj, så vilket datum vill du åka hem på? Vi pratade även om att faktiskt gå på vaxkabinettet( hur det nu stavas) när man ändå är i London.Barnen kulle nog gilla det:) du kanske kan hänga med på det?



SKRIVET DEN: 2010-02-27 KL: 19:37:25 URL: http://madelenejlundgren.blogg.se/
Mor:

Ooooooo!!!! Vilken söt kjol! Skulle vilja ha sådant tyg. Tänkte sy lite själv framöver om jag hinner. Kolla på priser om du ser något liknande. Kram



SKRIVET DEN: 2010-02-28 KL: 15:22:43
Linda:

Vet du!!!! Måste be dig om en tjänst, om vi nu mot förmodan inte kan komma i April/Maj.

I morse när jag skulle ta ut alla kläder i torktumlaren så ramlar det ut paljetter!!! Min Rolling stones tröja e helt paj, alla paljetter utom 7 kanske e borta...karlar kan inte tvätta!! Du måste köpa en ny åt mig!! Ser att du hittat en sån tröja på denna butik du bloggar om i detta inlägg :)



SKRIVET DEN: 2010-03-01 KL: 16:05:32



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin