Idag
2009-12-06 / 22:00:53 / Första tiden i London

Var ju som sagt ute igår men lyckades i alla fall kliva upp när klockan ringde 9.40. Fixade i ordning mig och packade ihop mina saker, eftersom Sara och jag skulle byta rum på hotellet idag. På väg till jobbet ringer min mobil och det är då managern på jobbet som undrar var jag är då jag börjar 11.00 idag. Nej, jag börjar 12.00 försökte jag förklara för henne, men knäpp som hon är säger hon att vi får ha ett samtal senare och inte på telefon. Visst, säger jag och börjar leta efter ett papper i väskan, där jag skrivit ner alla mina arbetstider på. 12.00 står det på den och det var det jag fick meddelat under intervjun. När jag väl kommer till jobbet, 11.30 så går jag fram till våran andra manager och visar honom papperet. Han säger åt mig att gå och byta om för att börja jobba medan han går iväg för att dubbelkolla tiderna. Det visar sig att dem har fel och jag har rätt men de ber inte ens om ursäkt. Skulle velat stoppa upp det där papperet i arslet på dem! Aja, dagen flöt på bra idag och det var lite roligare att jobba än tidigare. Vet inte vad man skulle gjort om de inte var bra musik på jobbet hela tiden!

På vägen hem gick min väska sönder! Snacka om otur, för lämnade alla andra handväskor i lägenheten. Hur tusan ska jag kunna bära mina grejer nu? Med ett handtag? Frågade dock de här på hotellet om de hade nål och tråd men han hittade inget. Dock har han försökt spreja fast handtaget i väskan med en spray man använder när man ska sätta fast heltäckningsmattorna här i England. Får se om det lyckas, väskan ligger just nu och torkar under ett stolsben på sängen!


2 Kommentarer
Izzy:

Hej, har precit hittat din blogg via bloggportalen. Kul läsning! Jag bor själv i London och det verkar till och med som att vi bor runt samma område (Hammersmith/Shepherds Bush). Kul att läsa om någon som har samma erfarenheter som en själv.. Lycka till med London-livet! Kram Izzy



SKRIVET DEN: 2009-12-08 KL: 03:34:50 URL: http://izzys.blogg.se/
cina:

Hej Moster!!!

Emilia här, saknar dig jätte mycket.

På fredag ska jag sova hos farmor o farfar, eftersom mamma o pappa ska på firmafest,det hade varit roligare ifall du var barnvakt:)

Skulle vilja ha din adress, så jag kan skicka kort.älskade moster

Kramar emilia



SKRIVET DEN: 2009-12-08 KL: 19:48:43 URL: http://madelenejlundgren.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin