Judiska muséet
2012-03-05 / 21:08:13 / Allmänt

Igår blev det ingen tur till Potsdam. Jag och min kompis bestämde att åka en dag när det är lite bättre väder och inte så kalla vindar. Blev Judiska muséet istället. Det jag fastnade mest för där var inte judarnas historia, utan designen på huset och olika rum. Försökte i början titta på själva utställningen och det gick bra, men sedan blev jag för uttråkad så rusade igenom resten av museet och så bar det av till ett café för en kopp té istället. Jag och museum går inte riktigt ihop. I alla fall inte en längre stund.
Utanför muséet.

Golvet lutade åt olika håll.





Det här var nog mitt favoritrum. Över 10 000 ansikten av stål ligger på golvet som ska representera alla oskyldiga offer för krig och våld. Man går och trampar på dem och det blir väldigt högljutt inne i detta rum med höga betongväggar.




0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin