I söndags var min lediga dag!
2010-03-03 / 14:59:50 / Vardagen i London

Som jag skrev i söndags var det min lediga dag. Jag hoppade därför på tunnelbanan och åkte till andra sidan staden, Greenwich!


Här är min tunnelbanestation. Som ni ser ligger BBC här bredvid, så det spelas in mycket tv-saker här.

Där borta är Westfield, Europas största galleria, där jag jobbar!

Åkte till Greenwich, där O2 arena ligger. Där har det spelat många kändisar. Allt från Brittan till Elvis!

På andra sidan vattnet ser man höghusen i Canary Wharf!

Sedan gick jag och gick...

och gick lite till tills...

jag kom fram till en bro. Jag försökte lista ut var jag var...

men visste fortfarande inte hur jag skulle komma fram. Så jag gick lite till och kom till ett bibliotek där jag frågade om vägen.

Efter en busstur kom jag tillslut fram, men allt stängde PRECIS när jag kom!

Alla museum är gratis i London!

Jag kände att jag likabra kunde gå upp till observatoriumet när jag nu var där så gå lite till fick jag göra.

En backe som gick spikrak upp fick jag kämpa mig upp för!

Den kända klockan hittade jag också!

Häftig utsikt fick man när man väl var uppe!

City långt där borta!


Paris ligger endast två timmar bort med tåg, så man kan se Eiffeltornet! Haha, nej, men vet inte vad det är för något torn faktiskt.

Efter att ha gått till andra sidan parken gick jag nu nedför igen in mot deras centrum. Massa gamla kyrkot kan man se här i London!

Det jag gillar med London är att alla hus har olika färger och former!

En liten bild på mig ska väl bjudas på också!

Sedan gick jag till piren (säger man så?)

Där det bjöds på solnedgång!

Hittade även en liten strand!

Men såklart är det väldigt skitigt här!

Kommer fram till Water Gate


Efter Water Gate tog jag bussen tillbaka till stationen och nu var det mörkt ute och man kunde se husen lysa i bakgrunden!

Tuben åkte jag med till en thailänds vegetarisk restaurang, sedan begav jag mig hem! På vissa stationer finns glas, så man kan inte ramla ner på spåret. Väldigt bra tycker jag.


1 Kommentarer
CINA:

H

ej madde jag har kollt på halv åtta hos mig....



SKRIVET DEN: 2010-03-03 KL: 20:01:15 URL: http://madelenejlundgren.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin