Jag har fått en lägenhet i London!!!
2009-12-05 / 17:18:01 / Första tiden i London

Okej, skriver inte så mycket i denna blogg just för att jag inte har så speciellt mycket tid. Igår var jag ledig och sov ut till 15.00 typ. Kanske lite för sent, men hade ingen klocka bredvid mig så kunde inte se tiden. Gick i alla fall upp vid den tiden mot Oxford Street. Tänkte köpa nytt smink, men började må lite dåligt, så gick in och åt och sedan tillbaka till hotellet, lite meningslöst kanske.

Kom ju sedan på att jag skulle på visning, så var bara att gå till Paddington och hoppa på tåget mot Hammersmith. Gick av vid den stationen jag skulle, där jag jobbar, för att leta efter en buss. Hittade den inte och sprang och irrade runt. Till slut kom jag fram till busstationen, men missade den med 2 minuter. Var bara att stå och vänta en halvtimme i regnet. När bussen väl kommer så sitter jag där inne jättelänge och är beredd på att plinga på rätt station. Bara det att min station inte kommer. Så kliver av mitt i ingenstans och går över gatan för att ta bussen tillbaka. Efter en lång stund kommer den och det var faktiskt samma buss jag kom dit med. Den hade bara vänt. Så fick återigen betala. Efter några samtal till den svenska tjejen kom jag tillslut fram och fick se på lägenheten. Den ligger på en stor gata och rummet är väldigt bra. TRÄGOLV till skillnad mot alla heltäckningsmattor här. Garderober, byråer och hyllor. Jag har även en balkong plus ett fönster som går från golvet till taket (som är högt btw, älskar när det är högt i tak). Övriga lägenheten var helt okej. Det finns t.o.m badkar!!! Jag satt och vägde för och nackdelar och det positiva med denna lägenhet är att det inte är något speciellt kontrakt utan jag kan lämna när jag vill. Många har att man måste bo 3, 6 eller 9 månader och inte kan lämna under den tiden. Sedan är det nära till mitt jobb och bussarna går hela tiden precis utanför dörren + att jag får ha vänner och familj sovandes över. De har extrasängar! Så nu familjen, ta och packa ert pick och kom :D. Den ligger även i zon 2, så är centralt!

Så ska snart åka dit och betala pengarna. Tror jag ska flytta in på tisdag eftersom jag har mitt rum här bokat. Men ska lämna lite saker där idag, eftersom jag har så himla mycket!


Här är en bild på rummet. Men den är mycket större i verkligheten och jag får möblera och fixa om hur jag vill!


4 Kommentarer
Linda & Matilda:

Heeej åhh grattis!! vad kul, nu vill man ju verkligen komma :)Du får åka till Ikea nu då å köpa lite mysgrejer, ljus å gardiner hihi annars kan jag ta med sen när jag kommer :)

Matilda säger att hon har tappat en tand haha...fast inte som man ska utan den har gått av där bak :) kraaam moster



SKRIVET DEN: 2009-12-06 KL: 15:22:39
Anonym:

Men hyr du bara rummet eller hela lägenheten?



SKRIVET DEN: 2009-12-06 KL: 16:52:59
Mor:

Åååå va roligt! Jag tror Linda blir den första att komma!Kraaam



SKRIVET DEN: 2009-12-06 KL: 20:36:12
Mor:

Hur jobbar du veckan som kommer? Har du sovmorgon?



SKRIVET DEN: 2009-12-06 KL: 20:51:16



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin